Yuki hoppar!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En film från hoppträningen idag, tredje gången jag hoppar med honom :) Ser det bra ut? Vad gjorde jag som förare bra/dåligt?
Är helt ny på det här med kaninhoppning 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag testade 3 gånger med honom, det här var tredje försöket. Ni ser säkert att han är väldigt less, och först efteråt när jag kollade på filmen kom jag på att jag nog skulle ha skippat det försöket helt. Eller?
Han var mycket duktig,tänk bara på att sluta när det är som roligast och går bäst och berömm han.Och inte hoppa för mycket i början.Höj sedan när det går bättre,men inte mycket åt gången.Lycka till!
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
#2, Tack Sofie! :) Det ska jag absolut tänka på.
Ett tipps på att få det att gå lite snabbare över hinderna kan man sätta hindrena påväg emot något han gillar, t.ex rabatten eller buren. Släpp sedan ner honom, och förhoppningsvis skuttar han över hindrena och fram till favvostället :)
Har funkat för mig.
Och kom ihåg, man kan aldrig berömma för mycket!
#4 Men om man ska tävla kan man ju inte bestämma håll elr nåt och jag antar att du vill det nadja,så jag skulle inte göra så.Dessutom behöver det inte gå snabbt,kaninen ska tycka det är kul och vilja inte springa det snabbaste den kan.
Och kom ihåg att träna åt olika håll Nadja :P
Jo där har du en poäng :)
Men man kan göra det lite då och då.
Gör så ibland på mina, och märker jättestor skillnad på fart sedan när vi hoppar någon annan stans. Dem upptäcker att det är roligare när man får upp farten. Men det är ju olika..
Lycka till iallafall.
Man ska träna åt alla håll,kaninen ska inte springa mer åt ett håll utan tycka det är kul hela tiden,om den inte vill alls får man fundera om kaninen verkligen ska bli hoppkanin.Dessutom kan kaninen slarva och stressa över bara för att komma dit.
Jag tycker inte du ska träna så utan träna åt alla håll så han lär sig rätt.Men man tycker ju olika.Och kom ihåg att inte bara träna hoppning,för att hoppa så behöver kaninen kondis och muskler,så ut och spring med han då och då :P
Haha, delade åsikter här hör jag. Men Yuki har inte direkt något särskilt håll han vill springa åt, så det spelar ändå ingen roll.
Men ska tänka på att hoppa åt flera håll! :)
Vad kan man göra för att bygga upp muskler och kondition? Jag är ute med han i sele nästan varje dag om det är fint väder, annars får han springa på bron eller altanen en stund. :)
Var ute och spring mycket,helst i sele så du ser till att han springer.Låt han springa ganska länge.
Det jag såg och uppmärksammade mest, var att du klev över hindrena. Det får man inte göra på tävling. Men du är jättelugn, och styr fint med händerna. Tummen upp helt enkelt
Ylva Persson, Pajaritos Hoppkaniner
#9, okej, tack!
#10, det visste jag inte! Ska sluta med det genast så att det inte blir en vana. :) Vad glad jag blir!
Jo jag tänkte på det också men eftersom hindrena kanske var lite långa är det svårt och gå på sidan och styra när man är så långt ifrån hindren.Men jag tror du fattar att man inte får göra det på tävlingar :P