Annons:
Etiketterdominantfärg
Läst 43 ggr
V
8/22/22, 1:30 PM

Dominanta färger

Hej! Jag undrar vilka färger som är mest dominanta? Och hur dominant är färgen svart? Jag har nämligen en svart hona jag kanske planerar kull på nästa år eller så och undrar om svart är en väldigt dominant färg eller inte, undrar också lite vad jag ska para henne med för att få fram lite andra färger än svart :)
Min svarta hona har ganska många färger bakom sig men bäst är det Brokad svart och Havana.

Annons:
V
8/22/22, 1:31 PM
#1

#0: Gjorde fel! Skulle inte lägga inlägget i hoppkanin i fokus!!

[Tismon]
8/22/22, 1:35 PM
#2

Det finns gott om kaniner som behöver hem, ta inte fram fler kaniner utan ta hand om de som finns. Överflödet av hemlösa kaniner är riktigt stort och blev ännu större under pandemin när människor höger till vänster spontanskaffade sig djur utan att tänka sig för. Många kaniner dumpas i det vilda för att gå hemska öden till mötes.

Sunshineshk
1/1/23, 8:26 AM
#3

Vad finns mer bakåt?

Svart är dominant, ja. Men beroende på vad hon har bakåt så är det lättare.

Exempel: skulle hon paras med en enfärgad havana hane så kommer ungarna vara svarta, svart brokade, havana å havana brokade.
Har hon däremot blått bakåt oxå å därmed när blått, paras med en blå hane som bär havana så kommer ungarna ha chans till att vara marburger egern, havana, svart å blå med eller utan brokat☺️

13 kaniner<3
Innehavare av Sunshine’s Kaningård

Upp till toppen
Annons: