Gillar inte att hoppa längre :(
Dixi gillar inte att hoppa längre, då hon vägrar och flyttar undan bommarna. Ibland går det an. Hon har gjort det i en vecka nu!
Har hon tröttnat?
Eller vill hon helt enkelt inte hoppa längre?
Jag vill ha en hoppkanin, men om kaninen inte vill hoppa så …
Hur mycket tränar du henne? Försök att variera träningen, ut och spring, gå långa promenader, någon vilodag, springa länge ute i hagen.
Pröva ge henne en månads vila från hoppningen, bara ut i sele och bättra på konditionen och muskelmassan.
2 gånger i veckan, ungefär. Vissa veckor får hon vila till sig.
#2: Två gånger i veckan varje vecka? Jag skulle rekomendera dig att minska till 1 gång var andra vecka.
Vi som tävlar med våra kaniner tränar nästan aldrig på grund av att kaninen kanske tröttnar och då inte vill tävla. Jag till exempel tränar bara mina kaniner om dem har gått upp till någon ny klass eller om jag har en kanin som ska börja tävla, alltså som snart är 4 månader. :)
2 gånger i veckan ska man hoppa max om kaninen precis ska lära sig att hoppa Tycker jag. Om man inte tävlar tycker jag att man kan träna varannan vecka max. Men det är vad jag tycker.
Not your mom, not your milk.
Jag brukar inte hoppträna så mycket bara om kaninen är nybörjare,har svårt för något hinder eller jag inte tävlar den.Med dom som jag tävlar brukar jag konditionsträna.Och hoppa ungefär 1 ggr i veckan.
Ett tips är att låta henne vila en månad,sen börja smått.
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus