Sel storlek
Idag har jag seltränat lilla Millan. Jag har ju flera selar hemma men om jag ska vara ärlig så vet jag inte var någon ligger. Därför använde jag kattens som är egentligen en kaninsele. Den var för stor. Den gick att få på rätt men är nja vill ha bättre passform. Så jag undrar hur man ska lyckas få reda på vilken storlek kaninen ska ha. Är det vikten man går på eller? Millan är ju en lejonhuvad hermelin korning troligen så väldigt liten och otroligt slank. Med lite humör med så tror att hoppning skulle passa henne. Nu är hon ju dessutom trött vilket bara är ett stort plus.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Var har du köpt den kattselen??? :)
För evigt med Gaia
#2 Det är en kaninsele 🙂
(personligen tycker jag dem inte är bra, går lätt sönder osv, egen erfarenhet och åsikt enbart)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Storlek beror lite på vart du köper selen.
Satsar du på en H-sele från Gnagarboden brukar Medium sitta väldigt bra på väldigt många olika kaniner, Small blir nog lite för litet då.
Handlar du från tallbackens skulle jag provat en S/M alltså storleken mellan Small och Medium.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Hur stor är hon? För jag köpte en S/M sele, h-sele från tallbacken, och den känns något stor, alltså får ha in det flera hack, och han väger 1,9 kg 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Jaha, trodde de va en katt sele, jag uppfattade det så.. ;) :)
För evigt med Gaia
Selen på bilden köpte jag på Hornbach och den är egentligen till kanin men vi använder den till katt.
Köpte en small sele på gnagarboden och det är precis så det funkar i sista hållet. Hon är åtta, nio månader nu så hoppas att hon inte växer mera.
Hur ofta tror ni jag kan ha henne i sele och träna? Är tanken att vi ska börja hoppa sen hade jag tänkt.
I sele kan du ha henne varje dag, ju oftare desto bättre då ni lär er varandras kroppspråk fortare på det sättet.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#8 Okej vad bra. Vi ska köra inne nu ett par veckor. Först utan koppel på och sedan med. Sen ute då såklart men det får bli längre fram.