Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: köp-sälj
Läst 1169 ggr
[toftaholmskaniner]
2

Var finns uppfödare?

Hej!
Jag letar med ljus och lykta efter uppfödare av hoppkaniner.
Egentligen vill jag ha en vuxen kanin som är tränad litegrann då jag inte alls sysslat med hoppning tidigare och är osäker på om jag kan lära en kanin på rätt sätt (har dock 13 utställningskaniner men dem är värdelösa på hoppning ;)).

Hade varit intressant att hitta någon lista över uppfödare så att man får lite koll på vad det finns för kaniner där ute.
Var finns ett register?

Vincent...
1

Vet inte… men man kan kolla på ex. Lunds kaninhoppares & Skånes kaninhoppares hemsidor, där brukar dem lägga upp länkar till uppfödarna som är medlemmar i deras klubb. http://skhrf.com/forum/ - finns det annonser på Hoppkaniner. Unga som gamla.

HAHAHAHAHAHA…..

marty94
1

Lättast är att googla hoppuppfödare då det är många som inte är reggade 🙂
Jag har några vuxna som vill ut på foder och några till salu.
Finns i södermanland

PrinzeZz
2

enklast är om du skriver vart du bor så ska vi nog kunna svara mer utförligt på frågan, bor du i norrbotten är det kanske inte så aktuellt med en uppfödare i skåne t.ex. och tvärtom.

Jag har en vuxen kanin till salu, han finns i örebro

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

dermot
1

#3 Hon bor i Skåne. :)

Kan tyvärr inte svara särskilt bra på frågan, men jag tycker att Millenium's hoppkaniner verkar ha riktigt fina och bra ninisar! :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Juliaskaniner
1

Ja typ alla kaniner från Milleniums är duktiga, hon tar bra kullar :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

lovemysack
2

Jag har inget gårdsnamn osv.. Men jag föder upp hoppkaniner! :) har tre kullar på g nu! :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

jees
0

Flamencos Hoppkaniner som finns i Eslövstrakten finns också. Hon har fina och trevliga kaniner. flamnecos.weebly.com är hennes hemsida.

jees
0

# 7 Skrev fel adress ovan. Det ska vara flamencos.weebly.com

PrinzeZz
2

#7 Hanna som har Flamencos flyttar dock tillbaka till örebro om typ en vecka, så då gäller det att ha snabba puckar 🙂

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

[Guldvingens]
0

Queen's Kaniner i Göteborg (Kungälv), hon tävlar i Skåne så leverans borde inte vara något hinder.