Hur gick det?
Hur gick det på den senaste tävlingen du var på? :)
//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015
Det var kista (ALLDELES FÖR LÄNGE SEDAN 😭)
gick bra, är supernöjd med speciellt kenny. :D
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
tävlade i söndags i rak mini med jamie och lea, lea kom 2 på 0+1 och jamie kom femma med 1+0, såå nöjd!
Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg
Ganska dålig faktiskt..:/ Tävlade i lördags lätt krok med båda och första gången inomhus. Muffin hoppade igenom alla hinder men kom ändå i mål och final. Lilja gick på typ 7+0? Haha
Det gick Jätte bra :D Ville 4/52 och fick pinne :D Stampe 1/12. Baloo 4/12. Och Tingeling 32/52 :D
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com
#4 HEJA VILLE :D
#5 Wiii!! :D xD
Senaste tävlingen för min egen del slutade med blandat resultat. Elov (rak msv) gick på 3 fel, Snix (rak lätt x2) gick på 1 fel i första och 2 fel i andra och Yra (rak lätt x2 utom tävlan) hade 2 fel i första och blev opl i andra. Inga placeringar för dem.
"Minikaninerna" gick dock riktigt fint! Brims blev förvisso opl, men hon slog personbästa i antal hoppade hinder innan maxtiden tog slut 😃Shadow och Gargamel tävlingsdebuterade och gick på 1+0 respektive 0+1 och kom 1:a och 2:a 🙂
Sedan har även Elov, Snix och Shadow fått hänga med en kompis på tävling då jag inte kunde följa med själv. Snix tror jag hade 1 fel i bägge lättklasserna, och Shadow som fick testa lättklass för första gången (aldrig tränad på det innan) gick väl inte helt lysande men han är förlåten, med tanke på förutsättningarna. Elov däremot fixade en placering och sin 2:a pinne i medelsvår krok. Stolt matte! ❤️
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
Gick jättebra! Adde vann eliten, som dock blev inofficiell. Lovis vann svåren (bara en eller två pinnar till elit :o. ) Sen var det bebisarna kvar att hoppa, min egenuppfödda spåra debuterade i lätten, dubbelnollade och vann! :D och lilla Cia dubbelnollade minin och kom 2a :D
Jättebra! :D
Molle kom trea i mini på 2+0, Malte 2+3 på sin första lätt ny-start och Minus gick på 2+1 i lätt ny :)
Glömde ju skriva längden, dock var den inofficiell. Adde vann på 220 eller 230, och 2,3 och 4 kom mina honor Kenny, Lovis och Bea som jag stoppade efter 180 då dom inte har kondis och sen har dom inte hoppat så långt på tävling heller ;)
SM i helgen
Rak:
Adde chockade mig så stort och gick på 1+2+1 och hamnade på pallen! det blev ett brons, och fick därmed ccert och championtitel.
Längd
Adde chockade mig ännu mer, trodde han var supertrött men det var han ju inte.. slängde sig över 220 i första försöket och hamnade 4a precis efter 2an och 3an som hoppade 230.
så det slutade med att han blev SM;ets totalt bästa kanin, kan ju säga att om jag samlade alla glädjetårar jag grätit sen i lördags kan jag fylla en pool.
#11 Duktiga "lilla" (xD) Adde :D ^^Grattis på er :D
#12 hihi tack :D
Igår taggade kaninerna till rejält, dock hade jag bara med honorna, lovis, spåra och kenny. Kenny kom trea i svåren och etta i längden, där hon blev elit Lovis kom etta i svåren och tvåa i längden. Och lilla Spåra dubbelnollade både rak och krok lätt, kom tvåa i båda. Gjorde även dagens snabbaste lopp. Duktiga skruttisar!
I söndags så blev resultaten såhär:
Ville rak lätt: 1+1 8/26
Tingeling rak lätt: 1+2 14/26
Ville ej elit: 3/16 :D Det var hans debut så är jätte stolt ^^Hoppade 140 cm :D
Helt okej
Zingo krok, 2-0 rak, 1-0
Zira krok opl rak, 3-0
F;rsta g[ngen Zira gick p[ noll i l'tt hihi
#15 heja ville :D #16 dom var ju superduktiga, dröjer inte föränn pinnarna rullar in, like I said ;)
Skit bra! :3
Tävlade med bara 3 kaniner , där Zappa sprang på 1+0 samt 0+0 i rak lätt och fick 2 pinnar.
Trulls sprang som en skållad råtta och gick på 2+0 samt 0+0 (Debut i rak) :D Han fick pinne med. 😃
#17 :)
Det va i igår.
(Rak Lätt*2) Bombur: efter att typ ha total vägrat hoppa under vintern då vi är i ridhus så nu på första ute tävlingen slår han till med 0+0 och går därmed upp i msv i rak!(i första lätten) Han kom fyra. Sen hoppar vi lite utom tävlan i andra lätten eftersom han blev msv.😃
(Rak Lätt *2, debut)Totte: Som aldrig velat hoppa hemma, men som nu på senare tid ha börjat vilja hoppa igen, och på sin första tävling (förra tävlingen) vann! (mini) Så i första lätten fick han 2 fel och kom inte till final, men jag var jätte nöjd ändå. Men i andra lätten överraskade han mig och blev felfri, så det blev till final och där blev han också felfri! Och då blev det ju 0+0 och en pinne! Det var inte en dålig debut i lätt tycker jag! 😃😃😃😃😃
/ Angelica
Senaste tävlingen var för typ 1mån sen. 😉 Lilja sprang som en bomb och kom 2a och tog tredje pinnen. Cia var lite fjantig i början men kom till final där hon sprang i 170, hon kom precis utanför pinne pga ett koppel som fasna i sista hindret. :/ Muffin hoppade som vanligt, ville mest ragga tjejer, kom 9a.
Igår, spåra kom precis utanför pinne i rak medeln eftersom jag fastnade i sista hindret med kopplet (syster till cia i 21 ;)) men dubbelnollade i krok lätt och blev medel även där. Lovis dubbelnollade o vann svåren och blec elitklassad. Tog även pinne i längden. Adde dubbelnollade o vann både elit, och längd elit också. Sen hade jag ingen mer kanin med mig ;)
Var på både min och Sunes första tävling idag, rak lätt :3
Men jag vann och är jätte nöjd!
Tävlade igår rak x2 för alla. Unggrabbarna hade tankarna på helt annat håll, typ brudar och sånt, så ingen större framgång med dem.
Men Elov däremot var i högform, och vann den första rak medel på 0+1. Han gick därmed upp till svår, och fick starta den andra rak medel utom tävlan. Han gick den på 0+0 med en snabb tid, och hade han varit med och tävlat hade han vunnit den klassen också. SÅ glad och stolt över lille Elov ❤️
Senaste tävlingen jag var på var stämman tävlingen förra helgen.
Kodak gick på 1+0 i lätten, kom trea och tog sista pinnen till msv även i rak! Truls gick på 3+0 i lätten.
Resten fick stanna hemma :)
// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner
Senaste tävlingen var för någon vecka sedan. Det gick jätte bra :)ville gick på 0+2 i krok lätt (slarva för han sprang så fort xD). Sen i raken gick han på 0+0 och fick sista pinnen upp till msv. Sen så var det höj ej elit (debuten) och då hoppade han 60 cm och fick pinne ( var jätte nära på 70 ^^). Så var en jätte lyckad dag :D
Senaste tävlingen var i 08a :)
Det var lätt x2 och Zappa sprang på 0+0 & 0+1 , och tog sista pinnen till msv! :D
Trulls sprang på 0+0 & 0+0 , andra & tredje krok starten ;)
I finalen på 2;a lätten sprang han på 10 sek och vann! :D
2 pinnar för han med :D
(http://www.youtube.com/watch?v=vFRHKxvvFNI - film på trulls i finalen :') )
Tävlade igår i Nissafors (Smkh). Blev blandade resultat:
Opal chockade mig med två kanonfina lopp på 1+2.
Harry hoppade superfint på framhoppningen, men på banan sparvade han en hel del och rev med bakbenen på hinder han annars skulle klarat x).
Hanny vart redigt brunstig och väldigt varm så hon kom inte igenom hela banan, hade 3 hinder kvar.
Texas debuterade och förvånade mig verkligen, han hade bara tävlat en gång innan och de va krok mini, han gick på två fel. Alla hoppade rak lätt :)
Senaste tävlingen för mig var igår, Nissafors :)
Kodak hoppade på 2+4 i msv, vet att han kan bättre för i finalen var i stort sätt allting slarv. Annars är jag väldigt nöjd med grunden, även där slarv så han kunde lika väl gått 0:a men han sprang på fint och det är bra för att vara Kodak!
Hubert hade jag inte alls stora förväntningar över, han har blivit opl på alla hans msv starter sedan i höstas. Han gick på 4:a fel och tyvärr ingen final.
Truls var som vanligt, rätt arg och snuskig. Precis innan jag fick mitt varsågod så bet han mig i fingret. Jag tror han blev taggad av det för han gick på 0 fel sen haha! Även i finalen gick han på 0 fel, och andra pinnen! Det var tredje gången han kom till final och han är 1 år imorgon…
// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner
Lovis dubbelnollade o vann svåren, blev elit. blev elit i höjd också.
Spark som bara suttit hemma hela vintern skrällde till och gjorde ett supersnyggt finallopp på 1 fel i medeln. klarade dessutom alla höjder i första försöken och fick pinne i höjden.
adde dubbelnollade krok elit i vann.
spåra var 0.12 sekunder från vinst i medel.
båda mina kaniner gick på 1+1 i lätt krok
Min prins skämmer bort mig!! Tredje tävlingen i rad han får pinne ^^. Han kom 3/37 i krok lätt så nu har han bar en pinne kvarbsennär han msv i krok också ^^. Han gicknpå 0+0 :D
en del av min text kom inte med :( iFokus på telefonen är dåligt :(
… Är så himla stolt, dom skämmer bort mig och har gått så fruktansvärt fint på sistone, mina diamanter <3
Senaste tävlingen i Högbo i söndags gav lite blandat resultat, som vanligt 😉
Elov debuterade i rak svår, och det gick inte så bra men helt okej. Hade aldrig ens hunnit träna svår med honom. Han blev lite osäker och hade inte riktigt samma "sug" mot hindren. Första klassen slutade med opl, ett rivet hinder, ett lyft, typ 6 eller 7 korrigeringar och två hinder kvar att hoppa innan tiden tog slut. I nästa rak svår gick det liiite bättre. Han hoppade fint, utom två hinder som jag lyfte över, "bara" tre korrigeringar och nästan tillräckligt snabbt. Men nu vet jag iaf att han hoppar svår, han behöver bara tro på det själv också 😉
Snix nosade ut sig i lättklassen, och Gargamel var inte heller särskilt pepp på att hoppa i miniklassen.
Shadow däremot var duktig som vanligt! Det blev 0+0 fel, en riktigt snabb final, men tyvärr "bara" en andra plats i miniklassen.
Dagen avslutades med att Elov fick debutera i längdhopp. Jag trodde inte att det skulle gå särskilt bra, men han överraskade mig och susade över 160cm, och var nära på 180cm. Och så fick han ju sin första pinne i längd 😃