Dålig på att äta pellets?
Min hona Magenta har de senaste dagarna varit väldigt dålig på att äta pellets. Det har legat kvar när jag har kommit ut nästa dag. Hon äter alla grönsaker hon får och jag tror hon äter hö också (kan inte vara helt säker då hon delar höhäck med en annan kanin). Det varierar från dag till dag. Ibland har hon bara lämnat lite och ibland har hon lämnat allt. Och jag tror inte det är så att hon inte tycker om det för hon har ätit det förut.
För övrigt är hon som vanligt. Lika pigg och glad. Gräver och har sig när hon är ute. Känns inte uppblåst eller hård och är inte kantig. Och tänderna är fina. Någon som har råkat ut för samma sak? eller har någon teori om vad det kan vara?
Jag har en kaninunge som beter sig på samma sätt. Hon äter också hö och grönsaker, men inte så mycket pellets.
Oftast så är allt borta på morgonen, men hon är seg när det gäller att äta pellets under dagen.
Vet inte vad jag ska göra åt det, än att bara vänta tills hon äter. Det känns så konstigt när mina andra kaniner slänger sig på matskålen varje gång de får mat. 🙂