Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etiketttävling-resultat
Läst 671 ggr
Freyya
0

Tävla både mini o lätt?

Tänkte anmäla oss till första tävlingen! Kan man vara med i både mini och lätt då? Mini är väl nybörjarklass?

Funderade på det eftersom dom båda två egntligen är startklara för lätt klass (iallafall hemma, är ju annan miljö osv på tävling)!

PrinzeZz
3

nej du får inte starta både lätt och mini med samma kanin.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Freyya
2

Okej, tack då vet jag!

Nästa fråga:) Vilken klass äär bäst att anmäla sig till då? Som sagt så är dom startklara för Lätt hemma!

Är det ändå bättre att börja med Mini?

Dynamics
1

Det bros kanske lite på hur erfaren du själv är :) Är det även din första gång så rekommenderar jag att du väljer mini så blir det lättare för dig och kanin första gången! Men har du tävlat innan så är det ju bara att utmana sig själv lite och hoppa lätten med dom om du/ni känner er redo ^^

FridayF
1

Hoppa lätt ny ;)

Juliaskaniner
0

lätt ny är samma som lätt, bara att de automatiskt hamnar i NY om de inte har någon pinne sen tidigare :)

om dom känns redo för lätt kan det ju vara värt ett försök. Men du får starta 2 olika kaniner i 2 olika klasser, tex kanin 1 i mini och kanin 2 i lätt. låt som du hade fler än en ;)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

FridayF
1

Tävla i lätt tycker jag, det är värt ett försök om dem hoppar i lättklass hemma :)

Caf_Roy
0

Jag är inte så insatt i hur kaniner fungerar, men om de inte är vana vid tävlingsmiljö kanske det är en bra idé att låta dom starta i mini så dom får känna att det är lätt första gången. Det kan vara bra att de får en lite enklare uppgift när det finns så mycket annat som händer som de inte är vana vid, och så får de känna att de lyckas och att tävla är lätt och kul. Så kan du starta i lätt nästa gång när inte hela upplägget är nytt längre.

Det är vad jag skulle göra i alla fall, men jag vet som sagt inte så mycket om just kaniner, så du borde nog inte lyssna på mig.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Vincent...
0

tycker också att du ska starta mini med din kanin om det är både din och kaninens första tävling.😂

HAHAHAHAHAHA…..