hoppträna på asfalt?
Tror ni det sliter för mycket att hoppträna (nybörjarhinder) på asfalt? Har ingen plats för hinder på gräs utan måste i såfall gå långt bort (flera hundra meter) med kaninen i transportbur och hindren under armen till en fotbollsplan bredvid en lekpark full med barn.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Nej. Det tror jag inte
HAHAHAHAHAHA…..
Jag tränar på asfalt ibland. Det är ingen fara sålänge man inte gör det så ofta och högt. Det som slits är leder osv för att det är hårt och "stumt" att landa på. Men jag har tävlat på asfalt med matta över och det funkar :)
Julia Samson, 08 KaninhopparTeam
Tänk som att hoppa på asfalt själv. Skulle aldrig låta min kanin Göra det. Ingen stöt dämpning och det är hårt. Det är värt besväret att gå dom hundra meterna.
Ta hinderna och gå till gräset istället, det är värt det. Jag går ca 400 m för att hoppa mina kaniner på gräs. 🙂
har tävlat på asfalt med matta över, mina kaniner har aldrig gått så bra som dom gjorde den tävlingen haha. Men en gång på låga hinder tror jag inte skadar dom…
Förresten så kan du ju ta kaninen och hinderna i en skottkärra 🙂
Lägg en Mjuk matta över asfalten, men ska du hoppa högt så gå till gräset(kanske inte när det är som mest barn :D)
Det är över 600 meter till gräsplätten och jag har tyvärr ingen skottkärra :-(
Matta på asfalten var en smart ide. Finns ju smidiga konstgräsmattor.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D