Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: hinder-selar-andra-tillbehör
LĂ€st 1708 ggr
DvÀrgvÀdur
0

Göra egna hinder

Hej! 😃

Jag hĂ„ller pĂ„ att bygga lite olika hinder, sĂ„ jag undrar om lite tips. HĂ€r kan du lĂ€gga upp bilder pĂ„ dina egenbyggda hinder eller dina vanliga hinder. Skriv gĂ€rna vilket som var lĂ€ttast att göra. Vill fĂ„ mycket insperation dĂ„ jag ska börja hoppa med min kanin nĂ€r hon Ă€r Ă€ldre. 😉

Har en frÄga till:

Vilken sele funkar bÀst i hoppning för dina kaniner och vilken ras Àr de?

// Johanna

Medarbetare pĂ„ DvĂ€rghamster iFokus

Lurvas11
0

Jag har köpte mina hinder av en privat person. Ett av hindret Àr tvÄ stycken stolsben som vÀnds upponer och sedan har man satt dit mÀrlor :)

Jag har en H-sele till bÄda mina. Fungerar helbra :)

HĂ€lsningar Lurvas11Glad

DvÀrgvÀdur
0

#1 Ok, vilken ras Àr de?

// Johanna

Lurvas11
0

#2 BÄda Àr korsningar mellan dvÀrgvÀdur och Lejonhuvad kanin. Dock Àr ena mer lejonhuvad Àn den andra :)

HĂ€lsningar Lurvas11Glad

Mickis1994
0

Till vÀdurskorsningar och hollÀndare har jag haft bogsele. Men till rexkorsningen har bröstsele varit det bÀsta alternativet.

Köpt hos trocaderos.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[RC1393]
0

Jag har bogselar till alla mina, dvĂ€rgvĂ€durar och tysk jĂ€ttescheck, men Tiger hoppar jag ju inte med ;) 

Kan lÀgga upp bild pÄ mina hinder senare :)

[MiniPim]
0

Jag har bogselar nÀr jag hoppar ned kaninerna, dom kÀnner sig tryggare i det. :)

DvÀrgvÀdur
0

Putt😇

// Johanna

DvÀrgvÀdur
0

Putt :)

// Johanna

Anoki
0

Har ocksĂ„ bogselar pĂ„ alla mina. Dock sĂ„ sitter den inte helt perfekt pĂ„ dvĂ€rgharen eftersom den Ă€r för stor, och dĂ„ har jag Ă€ndĂ„ specialbestĂ€llt en mindre. Men de funkar bra bara man ser till att den sitter ordentligt. Kaninerna har bĂ€ttre fart i bogsele, dĂ„ syftar jag ju frĂ€mst pĂ„ mina relativt lĂ„ngsamma lejonhuvade. Bogselet trycker ju inte sĂ„ som en H-sele gör. SĂ„ H-selen e ju inte bra alls pĂ„ kaniner som kan dra en hel del. đŸ˜‰

Juliaskaniner
0

Jag har bogsele pÄ endel och H-sele pÄ en del. Lovis och SpÄra Àr sjukt galna och gÄr inte att ha bogsele dÄ de trasslar sig ur nÀr de springer ibland.

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare pÄ Social Fobi Ifokus, VÀlkomna in! -

Lollipop132
0

Ska bara sÀga en sak att om du ska ha ett sele som det stÄr baby bunny pÄ sÄ mÄste du nog ha pÄ största storlek för att det Àr till för bebis kaniner inte för vuxna

Ellen Thomé
0

Jag anvĂ€nder bogsele pĂ„ bĂ„de min kaniner, jag tycker helt klart att de Ă€r bĂ€st. En bogsele drar inte lika mycket vid halsen som en H-sele. Vissa kaniner har lĂ€ttare att ta sig ur bogselar, men jag tycker verkligen att det Ă€r vĂ€rt att pröva. Jag har en harkorsning och en dvĂ€rgvĂ€dur.

DvÀrgvÀdur
0

NÄgon som har tips pÄ hinder?

// Johanna