Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettmin-hoppkanin
Läst 476 ggr
Beatrice_Love_Kaniner
2013-04-25 18:22
0

Gray

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min kanin har jag börjat hoppträna, frågan är bara om han kan tillräckligt för att komma ut på tävlingsbanorna… Vad tycker ni?

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Beatrice_Love_Kaniner
2013-04-25 18:22
0

oj nu kom ingen film med… Ska ladda upp en snart

Beatrice_Love_Kaniner
2013-04-25 18:40
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

louise1993
2013-04-25 19:05
0

Ser fint ut! Tänk bara på att inte lära kaninen att "mellanlanda" i ett hinder som den gör vid 0:12. Det ger nämligen ett fel på tävling. Men testa ni! Det blir ju en annan sak att hoppa på tävling mot att hoppa hemma, annan miljö och andra kaniner, men som sagt testa! "Tävlingsvana" behövs ju det med :)

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Beatrice_Love_Kaniner
2013-04-25 19:16
1

#3 ok tack för tipset!

[Guldvingens]
2013-04-25 19:47
2

Ser bra ut, kaninen har en trevlig bjudning.

Däremot, så tycker jag att du "lyfter" upp honom lite hafsigt, och nästan "slänger" ner honom framför hindret. Var lite mjukare, om du ska lyfta och greja, gör det på ett fint sätt. Lyft upp ordentligt, och sätt ner honom framför hindret MJUKT. 

Annars var det väl "mellanlandningen" där på hindret. 

Tycker ni ser redo ut för tävling :) Han springer framåt och hoppar över hindren, det är det som behövs :)

Beatrice_Love_Kaniner
2013-04-25 20:44
0

Jo jag vet själv… Brukar inte lyfta så men jag tror att det var för att han började kräla sig ur famnen när jag lyfte honom.

PrinzeZz
2013-04-25 21:32
2

ser fint ut, ett till tips utöver de du redan fått kan vara koppelhållande handen, den hamnar nästan lite framför kaninen ibland. Den ska alltid vara bakom.

Jag skulle även vilja tipsa om att byta koppelhållande handen, då har du handen närmast kaninen fri att lyfta/flytta/korrigera, men det är helt upp till dig själv.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Beatrice_Love_Kaniner
2013-04-26 09:12
0

#7 ok tack :) 

Men hur kommer jag ut på tävling?

louise1993
2013-04-26 09:52
2

Vill du tävla inom SKHRF eller KAF? Kolla upp vilken klubb som ligger närmast dig och se när de håller sin nästa tävling. Vill du starta mini (vet inte om den klassen finns inom KAF, eller vad för regler som gäller där) behöver du inte bli medlem först utan det är bara att anmäla sig. Tror även att man får lov att göra en lättstart utan att vara medlem med, lite osäker. Annars är det bara att bli medlem!

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård