Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 635 ggr
[MiniPim]
2

Låna hane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla! 

Jag har nu funderat ett tag och bestämt mig för att leta efter en hane till en av våra kaniner Bubblan. 

Jag söker helst efter efter en hopphane, rasen ska helst vara dvärgvädur. Är ok med vädurskorsning också! ^^ Hanen ska gärna finnas runt Göteborg, jag tävlar en del hos VKKH så parning kan ju ske där också.  :) 

Färgen spelar egentligen inte jättestor roll, men först och främst letar jag efter en viltgul hane. Ett + om den har mycket viltgult i släkten typ. 

Men ja, färgen är inte något problem. ^^ 

Jag kommer nog hinna tävla Bubblan i mini och ev. lätt nu innan hon fyller 1 år. Hon är jätteduktig och har hoppat ca 30 cm hemma! Hon är inte avlad för hoppning, men hennes pappa har tävlat i lätt och mamman har hoppat mini några gånger och är redo för lätt. Så det kan faktiskt bli finfina hoppisar med henne också trots att hon inte är hoppavlad. 

Syftet med denna kullen ska vara att tillföra nytt blod i hoppaveln.

Bubblan är en viltgrå manteltecknad tjej, hon fyller 1 år i slutet av Maj så jag tycker hon är redo för en kull nu. 

Jag har redan ca 6 stycken intresserade, och jag kommer förmodligen behålla en hona själv. 

Så skriv gärna om ni har någon som ni lånar ut så kan vi diskutera mer senare. Glad

[MiniPim]
0

Nu är det så att jag hellre vill låna en madagaskar hane som GÄRNA får bära på vitblåögt! :)

[MiniPim]
0

Eller en som är wienertecknad, spelar ingen roll med färg. :)

[MiniPim]
1

Putt:)