Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettmin-hoppkanin
Läst 1558 ggr
kyrkeliden
0

Favorit-kanin

Ja nu drar vi igång en sådan här tråd igen. Var ett tag sedan. Vill veta vilka kaniner ni tycker om, som ni tycker har det där lilla extra. Kan vara enkannerligen eller ett led. Berätta också varför just den kaninen, det ledet är din favorit. Kan vara din egen men också en kanin som du inte äger. Även enkannerligen som kanske inte lever längre.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

volly04
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alltid kul med såna här trådar!!

Jag tycker ju väldigt mycket om min första hoppkanin Santos (Grenens Starlit Eyes). Han är hur snäll som helst och en mycket säker och trogen hoppare. Skaffade honom 2010 som liten bebis och vi har lärt av varandra och han är en riktig dunderfin kanin och som jag vill ha många fler år tillsammans med!

Santos är även "halvfarbror" (eller något) till en av mina andra kaniner, Minolta. Det finns mycket fler olikheter mellan dem än likheter men hon är en väldigt underbar individ.

Men jag är väldigt förtjust i Santos släkte och han har nyligen blivit pappa för första gången! En riktig superkull tror jag det kommer bli och jag skall själv ha en unge. Jag hoppas att hans ungar kommer att ärva mycket av hans härliga personlighet!

En kanin som jag fallit pladask för är Bojjan, Trombens Ch Beauty Concrete. Ingen aning hur det kom sig, utan bara kärlek vid första ögonkastet. Hon verkar vara en sån snäll och trevlig kanin att ha och göra med och sedan är hon förbaskat snygg! Den första kaninen som jag verkligen fick upp ögonen för!

Så 2012 köpte jag en liten dåre till kanin efter Bojjan och han är kankse inte riktigt så som jag tänkt mig, men han är som han är…

En liten småfavorit till jag har är väl Elwis, Sävast Wentworth. Jag tycker han är allmänt cool och charmig.

(Santos på bilden)

Kolla gärna in min blogg!

Mvh Elin

[_hsleiufhbtv]
0

Jag älskade Morgan, Flamencos Magic Knight, som tyvärr inte finns i livet längre. Jag hann iaf få en avkomma av honom, som jag är otroligt tacksam för.

kyrkeliden
0

Tror själv jag ofta avsynar för kaniner som inte går att påverka och där föraren interna lägga sig i för mycket. Även kaniner, eller egentligen ekipage som jag tyckerhar det där unika bandet och som jag tycker ekrar kunna läsa arrangeras tankar. Ida Tabarman med både Cina & Kleya är ekipage och kaniner jag tyckt varit otroligt häftiga! Även deras mamma Wendi med sin ägare Frida. De har liksom något speciellt och inget tycks för svårt. En annan kanin som jag beundrat är Josif. En herre med otroligt mycket egen vilja, snygg som få och tycks veta om det. Å favorit, ja mitt eget hjärta Tuva. En kanin som hade allt!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

PrinzeZz
0

Det här är en svår fråga för mig. Inte helt oväntat är ju mina egna kaniner mina favoriter, även om många av dem kanske inte har allt det där på banan så är dem ju ändå mina polare.

Jag har nog inga favoriter, snarare kaniner jag gillar, kaniner jag tänker att "den ska jag titta på när den startar".

Jag gillar Tinas Kitty, hon har så lätt för sig och bara knatar runt på banan som om det vore en söndagspromenad.

Sen gillar jag Tobbes Dark Temptation

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Northernlights KU
0

Har haft många egna kaniner som haft det där lilla extra (enligt mig Blinkar), så egentligen är det väl synd att bara nämna en. Men det finns en som utmärkt sig även bland "de speciella", nämligen the one and only Haradals Läkerol Cactus. Det som gjorde henne så speciell var nog hennes enormt stora självförtroende, hon visste verkligen vilken stjärna hon var.

När det gäller favoritlinje/-släkt måste jag nog säga de kaniner som härstammar från en kanin som heter Freestyle. Vare sig Freestyle själv eller hennes släktingar är kanske inte så kända, men Freestyle fick 1 kull hos Röstebos och 2 kullar hos Stjärnans (tror jag..) och flera av dessa ungar har visat sig vara duktiga och har sedan avlats vidare på. 

Av en tillfällighet fick jag hem två avkommor till Freestyle för ett antal år sedan, jag fastnade för dem och har sedan dess fortsatt att "samla" på Freestyle-ättlingar. De jag kommit i kontakt med har alla varit mer eller mindre envisa, haft en del egna åsikter och har ett sätt som gör att de tar väldigt mycket plats (på ett positivt sätt). Jag tror att det är deras väldigt stora personligheter som gjort att jag fastnat för dem lite extra. Skrattar

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

valorous.kid
0

Jag har "bara" 2 kaniner :3 Jag gillar Backy mest :P fast det är nog för artiga har haft honom så länge, min andra(Tofflan)är bara typ 6 månader ;P Fast jag älskar dom båda två såklart

Vincent...
2

Jag gillar Trias (Mellangårdens S CH Trias) och hans ungar, har inte sett han på riktigt men några av hans ungar har jag sett och faller verkligen för deras speciella teckning 😍

HAHAHAHAHAHA…..

[Bolten]
1

Min favorit är absolut min lilla Molly, djuraffärskanin hermelinkorsning som va min första hoppkanin när jag började 2007-2006 och tävlar i dag elit :)

Och valde henne för har aldrig sett en kanin som hoppar med mer personlighet än henne samt att hon är den kaninen jag klickat bäst med någonsin :)

torpetskaniner
1

Mina två rabbisar som alltid kommer ligga mig närmast om hjärtat är min första "hoppkanin" som lärde mig allt om kaninhoppningen. Pyret The Butterfly, "Höna" hette hon, världens finaste japanbrokade tjej från Bromma Zoo. Antagligen kan hon vara släkt med Sheldon.

Sen har jag min skatt, Edward Cullen "Päcklan" som tog mig vidare upp mot de högre klasserna och kunskaperna när inte Höna inte längre var kapabel för det. Även han zoo-kanin.
Päcklan gick från en osäker, sönderstressad problemkanin till en guldklimp som hoppar och gör allt jag ber honom om.

Andra ekipage som jag verkligen beundrar är Sandra M och främst hennes uppfödning Kyrkelidens Smultron-Agnes "Yla". Jag har följt deras utveckling ett tag nu och ser bara förbättringar för var dag som går :)
Även Cecilia från min hemmaklubb ULKH och främst hennes lilla lurvboll Totte som visat vad han går för i medelsvåren :)

Andra kaniner jag tycker speciellt mycket om är Skärbos Hultsfred "Teddy", Vintervittra "Zuki" och Pisse-Nisse "Nisse" <-- han är absolut charmigaste kaninen jag mött!!

Juliaskaniner
3

alltså jag är dökär i min egna lilla adde, Engens Champion Shadrin.han har enligt mig allt och lite till. och han har visat att även en obesläktad liten kelkanin kan. han blev elit med totalt 2 missade pinnar (en i rak och en i krok) 
kom 8 sitt första SM, och 3a och 4a detta SM;et som resulterade i SM;ets bästa kanin och en CH titel, galet. han har lärt mig så fruktansvärt mycket och vi klickar så bra. Han har vunnit alla cuper och vpr han har vart med i eliten, utom kista. 
han har tagit oss så långt, och utan honom hade jag inte vart så
fruktansvärt fäst vid kaniner och kaninhoppning :)

http://www.youtube.com/watch?v=nLTkQhK886k
Film: Hendrike Palm

Foto: Gabriella Ledin

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Stiinisen
4

Den absolut tuffaste kaninen jag vet måste vara Moälvens Gt Ch Nadia Tognazzo , det är just för hur hon hoppar! ;)
Så otroligt härlig stil !

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

Northernlights KU
1

#11 Oja, hennes hoppstil är verkligen originell 😃

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

Mickis1994
1

Kyrkelidens Smultronganes (Yla) har jag alltid varit förtjust i. Speciellt när Elin hade henne. De hade en underbar kontakt som gjorde att det var ett rent nöja att kolla på dom när de hoppade.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

juliafrojd
1

#11 #12 tycker också hennes hoppstil är lite speciell :P

Dynamics
0

Flamenos Gt CH Golden Jubilee måste nog vara favoriten. En helt enkelt urhärlig kanin med så himla fina avkommor! Har en dotter och en kusin till honom, härligare kaniner får man verkligen leta efter! 

Också måste man ju såklart tilläga att han har Elliot som pappa! Alltså är väl det ledet som har tagit mig mest med fullända!