Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 573 ggr
skuttis88
0

Två frågor

Hej!

Jag har två frågor.

Jag börjar med att fråga en sak om kaninhoppning, på själva banan. Min kanin stannar hela tiden. Han hoppar, stannar, blir pushad, hoppar, stannar o.s.v. Vad ska jag göra för att han ska springa hela banan?

Sen min andra fråga är om att fota dem när de hoppar. Jag har en ny systemkamera så jag har tillgång till bra utrustning. Jag undrar hur man får bra bilder i dåligt ljus. Solen är nästan aldrig framme här men jag vill fota min kanin ändå, utan att det blir brus.
Så vad ska man ha för inställningar? ISO, exponering, slutartid m.m.

Tacksam för snabbt svar!

MVH Celina

skuttis88
0

Putt.

Ingen som vet något?

MVH Celina

torpetskaniner
1

Kan iaf svara på nr 1, det verkar som att din kanin inte har kondis nog att orka springa mellan hindren. Ut och gå promenader, låt din kanin vara ute i hage osv :) 
Sen handlar det mycket om miljöträning. Lär kaninen att det är ok att stanna mellan hindren och "hämta andan", men inte att t.ex. nosa i gräset. Det får den göra när ni hoppat klart :)

sfut
1

Jag kan hjälpa med kameran. Du ska ha så litet bländartal som möjligt. Minst 1/300 i slutartid men helst 1/500 eller kortare. Isot ställer du in beroende på ljuset. Ha så lågt iso som möjligt utan att bilderna blir för mörka med 1/300 - 1/500 i slutartid. Kan du ha kortare slutartid så är det såklart bra :)

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

Juliaskaniner
0

Endel kaniner är helt enkelt inte "springiga" av sig :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

iWontBite
0

Kan vara så att du tränat honom på bara ett hinder när han lärde sig att hoppa med, då kan de bli så att de inte förstår att de ska gå till nästa hinder :)

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

skuttis88
0

#2 Ja, det stämmer nog. Han är lite tjock, jag ska "banta" ner honom senare i vår :) Tack!

#3 Tack så jättemycket! Jag har inte tänkt på det med bländaren. Innan blev antingen kaninen suddig eller något hindret. Tack igen!

MVH Celina