Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettkullplanering-make-maka-sökes
Läst 564 ggr
volly04
2

Minolta + Tempe

Min första kull är påväg är nu påväg och föräldrarna är inte mindrea än:

Flamencos Minolta
U: Flamencos Gt Ch Panorama E: Grenens Shooting Star

Minolta är en rolig tjej med mycket humor och egna åsikter. Hon försöker vara tuffare än vad hon är och skulle nog aldrig erkänna att hon tycker det är mysigt att bli klappad. Att vara ute och springa är det bästa Minolta vet. Det spelar ingen roll om det är ett par timmar i hagen eller en sväng ute i sele. Hon är väldigt nyfiken av sig och skall undersöka allt och alla men är inte allt för framfusig.

Minolta är väldigt liten och nätt men väldigt slank och högrest. På banan hoppar hon med bra fart och hon vet vad hon gör. Hon har ännu inte fått någon riktig tävlingsrutin och därför har vi länge stått kvar på samma ruta. Men hon har potential till de högre klasserna, för hon har en vilja av stål.

Klassning:
Rak: Msv 2p
Krok: Msv 1p
Höjd/längd: Aldrig startat

Snöflingans Magnum Temptation

U: Friscos Gt Ch Lilla Solstrålen E: Diamonds Ch Nyfiken av Onyx

När jag letade runt efter hanar till Minolta fick jag syn på Tempe. Det klickade direkt och jag visste att han skulle passa henne perfekt. Jag har haft ett öga på honom tidigare men när jag kom på tanken med en kombination mellan honom och Minolta kunde jag inte få den ur skallen.

Emma beskriver Tempe som en riktig nallebjörn, skulle aldrig göra en fluga förnär. Som hoppare tar han det lugnt inne på bana och spinger på i ett medeltempo men hinner gott och väl runt banan innan tiden tar slut.

Klassning:
Rak: ELIT
Krok: Svår 4p
Höjd: ELIT, 75 cm
Längd: ELIT, 200 cm

Om Kullen:

Jag tror på medelstora ungar med fina kroppar. De kommer nog bli väldigt livliga som är sugna på äventyr men att de även kommer kunna vara en sällskaplig vän. Jag hoppas att ungarna kommer få Minoltas fart och Tempes fina hoppstil och lite av bådas härliga personlighet.

Innavel: 0.8% (MATS)
Parade: 10 mars
Intresserade: 1 (ev 2)

Om den här kullen låter intressant eller om ni har andra frågor så tveka inte att kontakta mig :)
elin_gardelius@hotmail.se

Kolla gärna in min blogg!

Mvh Elin

volly04
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Minolta

Mvh Elin

volly04
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tempe

Mvh Elin