Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 561 ggr
[Jawa´s]
0

(S) Gullviken´s Katja

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag måste tyvärr hitta ett nytt hem (alternativt foderhem) till min dvärgvädurs tjej.
Hennes fullständiga namn är Gullviken´s Katja, men kallas för Kia.
Född: 18 maj 2010
Färg: viltgul
Hennes stamtavla kan ni se här om ni bläddrar ner: http://jawashoppkaniner.weebly.com/honor.html

Hon har haft en kull på 3 ungar (parades med en viltgrå holländartecknad korsning, fägerna på ungarna blev 2 helfärgade viltgula och 1 viltgrå med vit tå) och är en jättebra och trygg mor, tar väl hand om ungarna och låter en pilla lite i boet utan problem.
Hon bär på viltgul och viltgul mantel.

Kia är inte ställd pga mitt ointresse, men enligt uppfödaren var hon (iaf som liten) väldigt fin och lovande. Hennes släktingar varvar utställning med hoppning. Kia är hopptränad och startklar i lättklass (både rak och krok) om man vill hålla på med det. Jag har startat henne en gång i ridhus men utgick då hon behövde mer miljöträning. Så tävlingsbok inom skhrf finns att få med.
Efter den starten har jag inte tävlat mer, så hon har tyvärr inte fått visa vad hon går för vilket är synd då hon har kapaciteten och viljan.
Kia funkar jättebra i sele vilket hon går i ofta, hon är dock enbart van vid bogsele då jag inte använder något annat.

Jag vill att Kia kommer till ett livslångt hem där hon antingen får hänga med på utställningar eller hopptävlingar. Det här är en kanin som hela tiden vill vara med och hitta på saker och därför tror jag inte att enbart ett kelhem hade passat henne. Hon är inte så mycket för att gosa i famnen men sitter still vid t.ex. kloklippning.
Jag ser gärna att hon går i avel då hon som sagt är en fantastisk mor.
Kia har fram tills för en månad sen bott med en kastrerad hane vilket hon trivdes bra med. Hanen var kvar under tiden hon hade sin kull vilket hon inte hade några problem med, en mycket snäll och tolerant tjej med andra ord. Hanen avlivades tyvärr nyligen pga sjukdom.

Jag hade kunnat skriva en roman om den här kaninen, hon är så himla underbar och stabil i sig själv.

Just nu bor Kia ute i ett stall (där temperaturen ligger på ca 3 grader mer än utomhus) i en vanlig inomhusbur. Buren + sitthylla kan köpas till.

Pris: 500:- utan bur, 600:- med bur.

Med Kia följer:
Stamtavla kaf
Tävlingsbok skhrf
Övergångsfoder

Kan även tänka mig att lämna ut henne på foder ca 1år.

Jag kan ordna transport inom Stockholms län och Skåne län.

[Jawa´s]
1

Putt

[Jawa´s]
0

putt

Mickis1994
0

Hoppas det går bra, väldigt fin kanin!

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[Jawa´s]
0

Tråden kan låsas, Kia kommer flytta tillbaks till sin uppfödare (men letar fortfarande hem därifrån)