Avtsåndet mellan hinder?
Hur många meter ska det vara mellan varje hinder? :) Jag har för mig att det ska vara 5 meter mellan varje hinder men det verkar väldigt långt.
5 meter är lite i längsta laget. Inom SKHRF är minsta avstånd mellan hindren 250 cm.
Jag brukar ha runt 1,5 till 2 m. 5 meter hinner kaninen liksom glömma bort att den ska hoppa ;)
3m brukar jag köra med. Ibland längre, men sällan kortare. Att ha hindren för tajt innebär en onödig skaderisk tycker jag, men 5m kanske är lite väl tilltaget. 😉
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Brukar också ha ca 3m mellan hindren, är det låga hinder typ mini-lättklass kan jag ev. ha något kortare om det är begränsat med utrymme.
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
På tävling är det kortaste 2,50 men man försöker ha 3 meter om platsen finns, eller åtmindstånde 2,80. Vet att vi hade 3,50 en del förr men sällan nu då vi inte har så mycket plats.
Tycker det är bra att det varierar lite, vissa kaniner gynnas ju av korta avstånd medans andra behöver långa för att få plats.
Hemma brukar jag träna på olika längder och ät det väldigt gröna nybörjarkaniner brukar jag ha 2 meter för att de tidigt skall lära sig att se nästa och på så sätt få ett "sug" framåt :)
Oj ska man ha så långt mellan hindrena? :O Jag tävlar inte bara på kul hemma ;) brukar ha typ en halvmeter-en meter mellan :/ ojdå, ska sära på dom lite nu XDDD