Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettkullplanering-make-maka-sökes
Läst 1189 ggr
[hejhejnaffy]
1

Hane utlånas till avel 2013!

Hej! Den 5:e fick jag hem min lilla hoppkorsning! Han är från Queens kaninuppfödning och har kända hoppkaniner i sin stam! Jag vill gärna ta ha en unge från han, men har inte plats för en hel kull här hemma, så därför söker jag nu en uppfödare som kan tänka sig låna han till avel. Hällst vill jag att det ska vara en hona med mycket sverigehare i sig, men det går också bra med vädur. Vi finns föresten i skåne :) Här är lite snabb fakta om han: Namn: Queen's Royal Desire ( Rolf) Ras: 12,5 % hare/ resten vädur Född: 29 maj 2012 Kön: Hane Färg: Blå/gul japan tecknad U: Tallbackens fräsig E: Eminos Aldrig Livligare Än Mig För övrigt är han en riktig hoppetosse, trots sina knappa 3 månader har han redan hoppat över en 47 cm hög korg på fri vilja när han var lös i rummet! Sen älskar han ju att rejsa runt på golvet! Han blev rumsren redan blev 9 veckor :) Jag tror han kommer bli en toppen hoppkanin!

[hejhejnaffy]
0

Putt! Rolf blir bara större och större! ;)

sunnymybunny
0

Ååååå låter fint! :) Jag har så länge viljat para nånav mina honor med en hare/harkorsning. Ska lägga er på minnet ;)

Vincent...
0

Bild???

HAHAHAHAHAHA…..

[hejhejnaffy]
0

#2 vad är dina honor för ras då? Har du stam på dem? :) #3 det kommer imorgon! :) vet inte hur han kommer se ut som vuxen, men än så länge är han jätte fin och ur charmig ;)

dermot
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hehe här är en bild på honom när jag och Emma (som äger pappan) hämtade honom och hans syster som bor hos mig.. :3

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[hejhejnaffy]
0

Tack Annika ! :)

hjartelyckanskaniner
0

Far och son tar saken i egna händer om man är för seg med något :P Mio har spillt ut vatten på hela taket när han kände sig väldigt törstig. "Ojdå!" sa Mio och börja pussa på en istället;) De vet hur de ska göra för att man inte ska bli arg och charma folk var de födda till;)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[hejhejnaffy]
0

Putt!

tilde&twix
0

Liten Trelleborgsflicka vid namn Charly söker make. Fyller inte alla krav, du följer dock mina. Hehe. Charly är hemmauppfödd i en kull på fyra varav tre fick fällda öron, dock ej min flicka. Duktig på att hoppa och ska debutera innan planerad kull skall komma. Hon hoppar ca 40 cm här hemma och ska tävla i lätt, rak, hade jag tänkt mig. Hon är 50 % teddylöwen och 50 % teddyvädur. Alltså lär ungarna bli vädur till största del. Charly väger ca 1,5 kg men lär gå upp mycket inom kort då hon fått nytt foder. Mer info? Hör av dig! Btw, hon är madagaskarbrokad och ca 70 % av hennes släkt är madagaskarbrokade alt. wienermadagaskar.

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner