(Säljes/Foder) Madagaskar Otter Hane
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har velat så mycket om detta enda sedan han var en liten bebis men nu är det på riktigt.
Bronze Rebel "Flodhästen/Flodo" är en okastrerad hane efter de väldigt sparsamt tävlade Paradisets Independent Gemini (MSV/Lätt, tävlad typ en sida) och Pralinens Flirty Apricot(MSV/MSV, tävlad typ en halv sida). Väger cirka 2 kilo. Han är född 10 maj 2012 och har tävlat tre gånger, hade tränat två gånger innan det.
Som hoppare har han visat sig vara oväntat snabbförstådd, hoppar alla hinder så som plank, parkbänkar och murar utan att tveka en sekund fast han aldrig sett dem förut. Håller en lagom fart och har en bra hoppteknik. Lite känslig för att man tar för mycket i kopplet, då kan han börja backa och tveka. Bla därför lite träning hade suttit fint, något jag inte kan ge honom. Tycker verkligen det är kul att hoppa! Öronen spetsade och härligt hindersökande!
Flodhästen är inte en speciellt social kanin utan han trivs bäst om han får vara ifred och göra sin grej, han har alltid stuckit ut bland sina syskon just därför. Det ska inte missförstås för han är väldigt lätt att ha och göra med på alla sett, väldigt trevlig både i och utanför buren och kan gärna komma fram och kolla vad man håller på med, bara självständigare än resten av mina kaniner. Han är totalt ohanig och kissar på låda. Är dessutom otroligt grann att se på!
_
Högra örat hänger ibland, värt att nämnas kanske
_
Anledningen att jag letar efter ett nytt hem till honom är för att jag har tre stycken ungar från samma kull plus deras mamma och det är lite för många så nära släkt för mig, då jag bara jämför dem med varandra. Hans bror, som jag först menade att sätta ut på foder, påminner mig mycket om en kanin som låg mig väldigt varmt om hjärtat så han har änna tjuvat sig in där med och det är därför är det nu Flodhästen som letar efter ett långvarigt hem.
Finns på västkusten, men jag reser en del så transport Jönköping-Stockholm-Uppsala-Malmö-Lund borde gå att fixa ganska enkelt. Kostar 300kr med tävlingsbok, härstamningsbevis och övergångsfoder.
Släkt med Skåningen, Kasper, Hampus, Toppenx2 och William.
Film från första tävlingen han var på, 1+1 fel.
//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015
Nej men vilken snygging
😉
Tror att jag har sett honom på tävling också.. Borde det inte vara väldigt okomplicerat med transport till Skånes KHs tävlingar om det är andra västkustare som åker ner?
Helt kär nu.
Det kanske du har, han har tävlat två gånger hos Västkustens Kaninhoppare om du varit där.
Hmm, jag är egentligen Trestadare och vi har ingen direkt som åker dit ner men jag har så pass bra kontakt med Västkustarna så om det är någon som åker dit så är det förmodligen inga problem. Tredagarstävlingen har jag hört talas om att någon/några ska till.
//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015
#2 Carro åker ju ner till Skåne ibland, hon ska dit i helgen redan vet jag :)
#3 Nu i helgen ska Carro ner till skånes och tävla hos oss, och jag ska även tävla tredagars i slutet på månaden! Vi kan nog fortsätta detta på PM.. :)