Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 1730 ggr
[vigge_]
2013-02-26 16:33
0

STKH?

Hej, jag blev medlem i STKH i januari men alting känns så inaktivt…

Jag var medlem för tre år sen men slutade p.g.a. privata skäl.

När jag var aktiv fanns det massor av nybörjarkurser, träning varje helg och så fick man tidningar.

Jag har inte fått någon information om något av det… Fick dock påminelse om årsmöte men jag antar att man bara pratar en massa tråk.

Är det jag som missat något eller är det mindre aktiviteter på STKH?

Tacksam för svar

[vigge_]
2013-02-26 16:48
0

putt

Henni-Chan
2013-02-26 18:54
1

Hur det är exakt i STKH nu vet jag inte, jag har nyligen gått ur den klubben och bildat en ny som heter 08 KaninhopparTeam. Vi finns också i Stockholmsregionen och försöker täcka upp de områden där STKH inte är.

Vi planerar både nybörjarkurser som man kan gå ung som gammal i börjar på april. Och mängder med roliga aktiviteter för våra medlemmar som involverar kaniner och inte. Det kan vara att vi går på bio, går ut och äter, bowlar eller har en picknick med brännboll.

Vår hemsida: www.08kt.skhrf.com

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

[vigge_]
2013-02-26 20:32
0

#2. Hej, jag tror att jag känner igen dig från nybörjarkurserna för några år sedan. Jag var typ den enda killen och hade en svart "vild" kanin.

Skulle vara kul men då känns det lite onödigt att vara medlem i två klubbar som egentligen gör samma sak…

Var någonstans i Stockholm kommer ni att ha verksamhet?

Henni-Chan
2013-02-26 20:38
0

Pinsamt nog kommer jag nog inte komma ihåg dig om jag inte ser dig. Jobbar med barn och har haft många kurser så du kanske kan misstänka att det är många ansikten + namn som gått förbi mig 🙂

Absolut förstår jag dig och tyvärr kan man inte vara medlem i två klubbar (inom SKHRF). Däremot kan du fortfarande medverka på kurser hos oss. Det kräver vi inget medlemskap hos oss för.

Vi har nyligen dragit igång men är alla erfarna kaninhoppare som hållit på i många år. Så till en början har vi koncentrerat oss på Nacka, Hanine & Huddinge kommun. Men planer finns att utöka vårt område när vi etablerat oss lite mer.

Hendrike "Pinkku" Palm 

Reg. gårdsnamn i SKHRF

[vigge_]
2013-02-26 20:53
0

Ja, det är lite synd….

Vad menas med kurser (nybörjarkurs?)

Jag vill verkligen komma igång igen med Foppa och Snö (nya ninen)

Kommer ni att ha verksamhet under sommaren?

Landstället är i Haninge 🙂

Henni-Chan
2013-02-26 20:59
0

Vad menas med kurser (nybörjarkurs?)
Med kurser syftar jag på allt som rör kaniner. Vi kommer att hålla nybörjarkurser ja, men också i olika moment om det är något speciellt man vill rikta in sig på t.ex. regler eller mer på hoppning. Också i lite olika svårighetsgrader så att man kan gå nybörjarkurser fler gånger men på olika nivåer.

Men sen kommer vi också anordna andra typer av kurser som i dagsläget inte är bestämda fullt ut. Men det kommer bland annat vara funktionärskurser.

Målsättningen är också ett sommarläger.

Kommer ni att ha verksamhet under sommaren?
Absolut sommaren är kaninhoppningens högsäsong. Då kommer vi ha tävlingar, kurser, aktiviteter och träningar med mera 🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Reg. gårdsnamn i SKHRF

[vigge_]
2013-02-26 21:08
0

#6. Gud vad bra…👍

Aha, trodde att alla hade sommarlov då och var lediga 😃

En till fråga. Är man "för gammal" om man är 14 år på nybörjarkurser m.m. Skulle kännas lite konstigt att vara med 7-8 åringar 🤔

Får man ha med sig två kaniner eller får man ha endast en kanin åt gången? (kommer inte ihåg sånna regler)

Henni-Chan
2013-02-26 21:13
0

#7 - Ang. åldern så har vi inte satt någon max åldersgräns. Jag kan inte heller svara på rak arm om du blir ensam 14 åring. Det brukar vara rätt blandat tycker jag. Mellan 7-16 år brukar jag ha i mina kurser 🙂 

Vi har inte heller satt någon gräns för hur många kaniner man får ha med sig, men de flesta brukar bara ha 1. Men jag har varit med på ett par kurser att det finns de som tar med sig 2 så det ska nog inte vara några problem det heller. Glad

Hendrike "Pinkku" Palm 

Reg. gårdsnamn i SKHRF

[vigge_]
2013-02-26 21:29
0

#8. Tack för svaren 🙂

Jag tar med mig den nya kaninen då 🙂

Kommer lungt att anmäla mig 🙂

Evelina_H
2013-02-26 22:52
0

Vi i Stockholms Kaninhoppare har fortfarande aktiviteter =)
Det är bara lite lugnare nu under vintern, men så fort det blir lite varmare så kommer vi igång med nybörjarkurser och liknande!
Den enda informationen vi skickar ut med brev/mail är kallelsen till vårt årsmöte, resten av informationen finns att se på:
- Vår hemsida www.stkh.se
- Vår facebookgrupp "Stockholms Kaninhoppare"
- Vår blogg http://stockholmskh.blogg.se/

Jag kan passa på att göra reklam för vår nybörjarkurs i Rådsparken 13 april, ett perfekt tillfälle för den som vill ha hjälp att komma igång och pröva på att tävla. Dagen avslutas med en tävling där vi ledare finns med som extra stöd om man vill ha =)

Detta är ett perfekt tillfälle för dig som vill
börja tävla tillsammans med din kanin, men inte riktigt vet hur du ska börja!

Mer information om vår nybörjarkurs finns på vår hemsida (anmälningsforumet) och vår blogg!
Varmt välkomna!