Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etiketttävling-resultat
Läst 2324 ggr
[MiniPim]
6

Din första hopptävling

Som rubriken lyder! Hur var din första hopptävling?

Hos vilken klubb? Och har du några bilder? Med vilka kaniner tävlade du med för första gången? Och vilken klass? :D  … och när? xD hur gick det?

Jag tävlade för första gången på sommarlovet förra året. Kommer inte ihåg exakt, men jag tror det var den 30 något. Jag tävlade med MiniPim i klassen mini! :) Det gick bra, jag var väldigt nöjd. Han gick nog på 3+3 fel! :3

Här är en bild tagen av Johanna Berglund! :)  (lovepoppy här på ifokus)

iWontBite
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min första officiella tävling var 29/04 -06, hos Hönös kaninhoppare (nu nerlagt) ;)
Det var en lång lång väntan (tyckte jag då haha) och så när det till sist var min tur så satte kaninen näsan i marken och vi kom inte ens i mål :P
Men vi kom till näst sista hindret och han hoppade bra över hindren så det var okej uvu Jag blev i alla fall inte bortskrämd för jag håller ju fortfarande på haha :)

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Papaya
1

Min allra första officiella start gjorde jag och min lilla lejonhuvade hona sommaren 2004, det var sista dagen på ett kaninläger som Tvåsdaddals KAF anordnade. Efter ett par dagars intensiv träning (lilla tösen tyckte egentligen inte så mycket om det här med hoppning..) så tog vi oss igenom en rakbana i lättklass på under 10 sekunder. Tyvärr rev hon sista hindret, och kom därför inte till omhoppning vad jag minns. Innan var jag så otroligt nervös och jag tvekade länge på om jag skulle våga anmäla oss, men efteråt var jag jättestolt!

Efter detta blev kaninens karriär kortlivad (totalt 3 starter, haha) men hon lever än, säkert glad över att ha undsluppit fler tävlingar. ;) Jag fortsatte ju i alla fall, även om det blev ett uppehåll på några år innan jag hittade en ny hoppkanin. :) Jag önskar att jag hade haft en bild att visa, men tyvärr. :P

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Juliaskaniner
1

Första tävlingen var 10 augusti 2008 i Deje, med Sandåsens Prins Chili och Sandåsens Nougat. Jag hoppade i lättklassen.
Chili hoppade på 2 fel och Nougat på 7 fel, har jag för mig. Alla som kom i mål kom till final, och jag var superglad över att komma till final första tävlingen, och i finalen gick det superbra. Chili gick på 2 fel igen, och Nougat gick på endast 1 fel, jag tyckte att det var superkonstigt att han hoppade så bra i finalen. Chili kom en utanför pinne eller något, så han fick ett pris, minns hur sjukt stolt jag var över min lilla klump!
Chili lever än idag, men har gått i pension, men han tog sig upp i medel med pinne. Nougat tog också en pinne men han är tyvärr avliden nu. 
Sen dess var jag fast i kaninhoppningsträsket ;)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Anoki
3

Min första va den 18/11-12 arrangerad av västkustens KH. Hoppade med min dvärghare Opal i rak mini, gick på 1+0 och kom 4a :)

[RC1393]
1

Min första tävling var för inte ens en vecka sedan, den 2/2 -13 och då tävlade jag med min dvärgvädur Elsa i både lätt rak och krok inomhus på matta. Mattorna var typ heltäckningsmattor, så det fastnar ganska mycket lukt i dem så Elsa tyckte det var väldigt läskigt. Vågade knappt hoppa raken men kroken som var andra klassen gick bättre, men vi överskred tiden båda gånger utan att hoppa färdigt Jaja, nu har hon testat inomhus på matte en gång i alla fall så det går nog bra nästa gång!

Melao
1

Oj, det minns jag knappt! ;) Vi hoppade med Blå Stjärnan, så det var väl inte helt officiellt. Men den första var iaf på en 4H-gård, nån gång på våren 2008. Hindren var väl på mini-höjd, i Z-formation om jag minns rätt, och jag kom precis igenom banan med min gammeltant. Men på den tiden var hon bara två år ung.  

Min första tävling i SKHRF's regi var hos VKKH i våras. Jag hoppade mini med gammeltant Törnrosa och min fina Mysak, vi hade ju inte tävlat på ett par år vid det laget. Ändå sopade vi banan och tog hem både 1:a och 3:e pris, 0+0 med båda två. Det förvånade mig faktiskt lite att de gick så bra, gamla kaniner som inte hoppat på länge.

Oho för att satsa det sista på mirakel!

Sweety
1

Det måste varit ca 1 1/2 år sedan. Jag tävlade med min älskade Loka i mini hos ULKH. vi slutade på 0+1 då jag var så nervös att jag råkade gå in i ett hinder. X) tyvärr öppnade någon hans bur i september och jag har inte sett min älskling efter det…

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

[Fruktiz]
0

Min första tävling var rak lätt ny hos VKH. Det var 13 februari 2010 och det var svinkallt (tävlingen var utomhus)! Min kanin gick på 6+6 och kom sist, men jag var jättenöjd, och så fick jag min rosa nybörjarrosett också! :)

alicekanin
1

Min första var rak lätt hos vkkh. Ville va helt galen men gick på 0+1 och kom på 9/42 eller något :) Om han hade varit 2-3 sek snabbar hade det blivit pinne :D

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

Henni-Chan
1

Min allra första tävling som jag själv deltog i, var hos Västerorts Kaninhoppare (VoKH). Den klubben finns tyvärr inte längre kvar, men då tävlade jag med min lilla dvärghare Doris i rak lätt. Det gick väll inte sådär jättebra eftersom jag var supernervös. Doris vände och hoppade tillbaka över ett hinder, alltså fel väg och vi blev uteslutna.

Om jag inte minns helt fel var detta hösten 2007🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF