OT Tråd #12
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Go-morron' :P
Måste bara säga att jag längtar sååå tillsa jag kan börja hoppträna min nya hare! :D och sedan KANSKE börja tävla :D
#2 Ååh! Är det en hare bokstavligen? Kan man få se en bild på din snygging? =)
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#3 oj hehe, nej en dvärghare haha :) Ska träna för första gånge imon faktiskt :D alldrig hoppat med en harkanin innan :3
#4 Menade harkanin såklart hahah ;-) Spännande! =D
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#6 Vilken fin! Är hon renrasig? =D
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#6 sööt
#7 Japp de e hon :))
#2 i vilken klubb ska ni tävla i?
HAHAHAHAHAHA…..
#10, de har jag inte bestämmt än, bor i västra götalanda, nått förslag? :)
HAHAHAHAHAHA…..
Jaha men de kanske går att gå på den :D, e de många medlemar i klubben, alltså e den aktiv? :)
jag vet inte hur många medlemar klubben har, är själv medlem i den klubben.
dom brukar ha ett flertal tävlingar på året.
HAHAHAHAHAHA…..
#14 jaha va kul, men då kanske jag dyker upp den tävlingen :D Men man behöver inte vara medlem första gången man tävlar va?
du behöver inte vara medlem för att tävla i miniklassen!
ska du starta någon högre klass då måste du vara medlem.
du kan betala medlemskap på plats tror jag (?)
mer om kaninhoppning kan du läsa på http://kaninmagazinet.se/2012/january/kaninhoppning.html.
eller artikelsamlingen här på khif
HAHAHAHAHAHA…..
okej, men jag tänkte, hur högt hoppar kaninen i mini? och hur många hinder brukar de vara? :)
det är 6st hinder, dom får max vara 20cm höga och 30cm långa
HAHAHAHAHAHA…..
aha, räknar man med start och mål hinder eller e de 6 hinder + start och mål? :P
Vart ligger ytterby? XD är de i Kungälv? O.O
man får starta lätt en gång utan att vara medlem :) där är det 45 långt 30 högt och 8 hinder
#20 Lätt Utom Tävlan menar du* :P
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#21 japp!
Men lätt utan tävlan är väll egentligen samma höjd o så som lätt va? :)
#23 det är samma höjd och längd oavsett vilken klass du startar utom tävlan i, så ja det är 30cm högt och max 45cm långt även när du startar utom tävlan i lätt
#24 aha okej :)
en fråga till, såklart^^ Vilken klass börjar man med tävlingsbok, de e lätt va?
#25 ja, men man kan också ha tävlingsbok i mini om man vill :)
HAHAHAHAHAHA…..
jaha men de e säkert lika bra :)
#27, jag började med tävlingsbok i mini, det är ju roligast :P
Hoppas alla hade en bra halloween :)
Kom hem från London för ett par timmar sen, skönt att få träffa sina älsklingar igen
#6 vilken finis
dock är den där selen inte godkänd på tävling, ringen du fäster kopplet i får inte sitta mitt på ryggbandet. Du kan sätta en nyckelring i "öglan" på slutet av ryggbandet istället så blir den godkänd 
#30 aa jag vet, men har beställt nya selar till alla kaniner (bogselar) som borde komma innan den 18 :)
Varit iväg och tänt ljus för mormor och syster. Vila i frid<3
Zingo har tagit pinne YAY :D
i guess that nothing lasts forever
Anoki, Trestadskaninhoppare finns i Västra Götaland med, väldigt trevlig klubb, är själv med där:)
/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård
vill på tävling nu!!
fast det blir den 8 dec, på Nissecupenn (VKH) för lättklassade kaniner :P så hoppas jag Zingo är så duktig så :P
Känns som om jag är den enda som inte typ hårdtränar mina kaniner med kondition osv inför SM i KAF hahaha. Ångrar mig väl lite såhär nu i efterhand när jag inser att SM är om två dagar och Pingu har dålig kondition, men äsch spela roll jag älskar mina troll oavsett hur dom kommer gå
Med Pip så har jag inte ens haft tanken på att träna kondition och det kommer jag nog aldrig göra om han alltid kommer vara sånhär. Men tussen verkar trivas bättre med att ligga och vila i mitt knäveck så det gör mig inget <3
#38 Haha! Vänta lite här, kan man tävla SM med en medelkanin? :o Eller är det bara en av KAFs speciella regler? Låter lite kul tycker jag xD
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#38 Jag hårdtränar mina året runt ^^ Både snabbhet och kondis :P
Just nu satsar jag på Kistamässan i Januari :)
#39 nej SM går endast i elit även i kaf, dock tävlar svårkaninerna i minimästerskapet som också går på tre omgångar. Pip och Pingu ska tävla i minimästerskapet då de är svårklassade i rak bana.
Se nhänder det ju att vi arrangerar även enskilda msv-svår klasser under en sMhelg då vi inte har lika många starter som i SKHRF
#40 Önskar jag också vore sån
Dom går ju i sele ett par gånger/någon gång i veckan och i stor hage varje dag, men jag tycker det är så himla tråkigt att tvinga dom springa hahaha, till största del för att vi bara har riktigt tråkiga vägar med asfalt :( och jätteliten tomt. Men äsch dom tycker ändå det är roligare att traska runt, käka och gräva
#39 som Linnea säger så har vi "SM" i svår också, eller ja, minimästerskap 
#42 Jag anser att man bör "pressa" kaninerna lite. Är ju som att vi behöver en personlig tränare eller någon som peppar oss när vi tränar :) Mina kaniner går nästan enbart på asfalt, hur hemskt det än låter. Men de går promenader 3-5 gånger i veckan och är i hagen 1-2 ggr i veckan :)
Fick hem en galet söt liten hona idag.. ska bli härligt att börja hoppa igen. :)
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
nästa tävling är inte förrän i december, den 8onde.
då tävlar dock bara adde, kenny, lovis o belle :)
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
lost in the duct tape-jungle
ensam är stark
Bakning. bara för att jag vet att just nu, är det det närmaste jag kan komma dig.
#35 Åh, vilken fin färg/teckning 
#42 Hur gick det för Pingu i Minimästerskapet?
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
Siri får värsta rycken när jag har henne i sängen nuförtiden, kanske kanske kanske kanske kanske kanske kanske kanske kanske kanske kanske vågar hoppas på bebisar.. 
i don't go looking for trouble, trouble usually finds me
#50 jag visste att Pingu skulle gå dåligt redan när jag tog ut honom för han var väldigt "loj" men det gick ännu sämre än vad jag trodde. Han var helkonstig, ville bara upp i mitt knä, rädd osv… Visst första gången inomhus i år men ändå.. 9 fel blev det totalt, men nästan ingen kanin i grunden gick bra 
1 fel i andra omgången, suuupernöjd! Han gick skitfint. Var bara den där jobbiga vattengravet som var knepig…
Det räckte till final och i finalen gick han på 3 men det var verkligen små skitfel. Vattengraven, plant hinder och en bakbom
Det blev en 10onde plats!
#53 Att få hoppa final och komma på en 10:e plats är väl ändå helt okej
Man kan inte alltid ligga på topp 
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
#54 haha nä men exakt
jag är nöjd 
Helt deprimerad. ensam, i mörkret..
standard att den enda kanin man har som är jäääätttesvår att fånga i hage osv praktiskt taget RAMLAR ur buren och springer iväg i mörkret, dessutom spöregn. Jaja nu sitter han blöt i sin bur iallafall 
Nu har lilla hermelinen här hemma ÄNTLIGEN fått en flickvän :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Elwis tar sitt första cert!!! :D
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
tårarna rinner ännu en gång, men denna gången är det glädjetårar. och jag hoppas..
#59 Stort Grattis! Såg jättefint ut! Å det är ngt alldeles speciellt med det där första certet ;-)
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
#61 Tack! Jaa, det är en härlig känsla 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#51 Vilket lopp! :D Grattis! :D
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
#51 Taaack! :D Elwis var allt vass där!
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Afraid.
tur att man har en bra "ordförande" i klubben som tycker det är OK att man kommer sent till en tävling även fast det är väldigt få människor på plats och man egentligen behövs för att bygga osv (och man dessutom kan ta sig till tävlingen i tid egentligen men måste gå upp vääldigt tidigt då.) Har dock lovat att bygga jääättemycket när jag väl kommer, men lika bra det kanske, så slipper man frysa ihjäl 
Vilken chock jag fick. Idag gjorde Adde sin sämsta tävling i hela sitt liv, och vinner ändå Jultomtens VPR. så nu står en ca en meter hög jultomte i vår hall.. hm
bra födelsedag igår! Och bästa presenten, min skuld på 5000kr är betald och jag slipper gå och tänka på det. Galet skönt! 
var hos en kaninuppfödare idag, upptäckte att några kaniner hade nätgolv!
då kommer en liten viltgul dvv fram, krypandes på nätet från sitt hörn :(
stackars lilla kanin…
HAHAHAHAHAHA…..
#69 Anmäl till länsstyrelsen, det är inte lagligt!
#70 det ska jag göra! :)
HAHAHAHAHAHA…..
Alla som ska till kista får gärna berätta hur dom ser ut, så vet man lite vilka man stöter på ;) Jag är 180 lång, hårfärgen byts hela tiden, men jg antar att den är blå då ;) Jag har med 2 kaniner som startar, mesmerized longing "kenny" som är madagadskar Engens shadrin "adde" som är blåbrokad otter :)
#72 mig kan du träffa
och jag hoppas och tror att du vet hur jag ser ut ;)
#73 dig ska jag träffa! ;)
haha jaa, det får man hoppas ;)
Smärtan kryper över en. som om nån hugger mig upprepade gånger med en kniv.
förhelvete..
Ännu en sömnlös natt, gav upp någonstans vid 3 och har spelat the sims, skrivit klubbtidning och och pajat min rygg tills nu.
Det blev aldrig någon apokalyps i fredags men världen var hemsk nog ändå den dagen
#76 <3
Of all the things I should've said that I never said
All the things we should've done that we never did
All the things I should've given but I didn't
tar en liten paus från iFokus eftersom min dator nästan är paj! Den laddar i 100 år och jag känner mig inte så sugen på att sitta inne på ett forum då ;)
Blir så förbannad. säljer/skänker en kanin till en kompis. på vägen hem får jag ett av de otrevligaste meddelandena på länge!
*Jag avlivar kaninen* så jag blir galet förbannat och frågar varför
*Jag vill inte ha kaninskiten* alltså jag var hos henne för tio minuter sen. hade hon sagt det då hade kaninen följt med hem, men då satt jag på tåget. blev så jävla ledsen och förbannad..
är det så man behandlar djur?!!! inte ger dom nån chans, och om man inte vill ha dom avlivar man. dom har ett liv för guds skull!
som tur var så mötte jag inte henne efter, då hade hon sett ut som sveriges flagga just nu.
till slut fixade jag det, så kaninen flyttar till uppfödaren. men jag är så jävla förbannad på denna idiotiska skitunge just nu. sorgligt. :(
Juliaskaniner: Du kanske ska tänka på vad du skriver om andra?
Det finns alltid två versioner av samma sak och kan inte bli kul att bli uthängd på det viset.
Haha, var så roligt att hoppträna Elsa igår! Hade byggt ett A och första gången hon hoppade det var det ca 15cm högt, så att hon fick titta på det och sedan, 3:e gången hon hoppade det klarade hon att hoppa 30cm högt med bommar på hela "strecket" eller vad man ska säga :P
#81 I dehär fallet har hon faktiskt all rätt att göra så även om det inte är "rätt". Det tjejen tänkte göra mot Julias kanin är äcklig och avskyvärt…
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Fast det finns alltid två historier av samma sak. Jag har hört en annan och oavsett så är det inte schysst att sprida rykten om andra personer. Speciellt inte på öppna forum.
#84 och i Julias text framgår det absolut inte VEM det handlar om så sprider rykten gör hon inte.
Blir så trött på allt.. Inget fungerar, verkligen ingenting…
Ibland är det hemskt att veta att det enda man vill ha är det man aldrig kommer kunna få
/ Angelica
Jag är så himla glad!
Min lilla Kenny (Arrows Mesmerized Longing) går så supersnyggt.. det trodde jag verkligen inte, det var ju den lilla köttbullen som inte rörde en tass under våra första tävlingar.. nu flyger hon över allt typ, knäppii <3
Sen kissade Adde ner hela mig.. först över hela mig, sen rätt i fejset, där han missade först.. hrm..
Alltså Ike måste nog ha något fel, när han hoppar ser han ut som en hoppkorsning och inte en renras dvv… Han sträcker ut benen allt han kan och springer på tårna skulle man kunna säga, och fort går det! Helt underbart att föra den lilla pojken! :D
Jamenvisst, man är bara fjorton en gång. Lika bra att köra på då. Ös gärnet ös gärnet
huir får man en ''bild'' från gimp att verkligen bli en bild.. för jag kan inte löägga upp saker jag gjort på min blogg från gimp :/
# 92 När du sparar bilden så byter du till .jpg fil sit för den filen som gimp vill spara i ;)
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#93 okej, får kolla på det sen :)
Är tävlingssugen!
Idag ska man para Lambi. Blir min första kaninkul någonsin faktiskt, haft kanin i 12 år nu xD
#95 jag med.. Inte tävlar på en miljon år känns det som, inte en enda sen kista :( Vad kul!
#95 Nej det finns ju inga tävlingar man kan åka på om man har innekaniner heller :(
#97 jodå, vi harr tävlingarna i ett uppvärmt ridhhus under vintern så hos oss går det att ha innekaniner också!
/ Angelica
Hello People
i am new here. I found this page on google.
I am a german rabbitjumper and I thought it is maybe interesting to exchange informations!
I looked after an area where I can introduce myselfe but i couldn't find such a thing. Is there such a thing?
I hope that I am welcome :)
Greetings from Germany!
#99 Welcome, how fun that found this page!
I think you can just do a new "inlägg" and write about yourself and then put it under "OT, övrigt- måste bara skriva av mig!" :)
Ok, thank you! so I will make this :)
#101 ofcourse you're welcome here :D
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus