Intressekoll
Poison Prince <3 A Fetching Firework
Beräknad födsel: I början på mars 2013
Var: Hammarö, en bit utanför Karlstad, Värmland
Förväntade färger: Blå/gul japanteckad, Blå + dessa färger i ”wiener”/Holländarteckning. (Rätta mig gärna om jag har fel)
Pris: 200 kr
Medföljer: Härstamningsbevis, övergångsfoder, skötselråd, klippta klor och en vän för livet.
**Poison Prince ”Malte”
**Malte är en go holländare på dryga året (fyller 2 till sommaren) och kommer från Tallmons Kaniner. Han är lätthanterlig, nyfiken och har aldrig visat några tecken på aggressivitet. Malte har endast tävlat ett fåtal gånger i hoppning, men på sin debut i mini hoppade han på 0+1. Han har också ställts ut en gång och fick då 92,5 poäng.
U: Blå
E: Japan blå/gul
UU: Svart
UE: Japan gul/svart
EU: Japan blå/gul
EE: Japan blå/gul
A Fetching Firework ”Juni”
Juni är en renrasig dvärgvädur men med väldigt slank kropp. Hon hoppar fint och har fokus på banan och är hyffsat lättstyrd. Juni har bara tävlat ca ½ sida i hennes tävlingsbok men är redan medelsvår i krok. I rak saknar hon bara en pinne till medel. Hon har även startat längd en gång och kom 2a på 170 cm. Juni kan även vara gosig av sig ibland och då hoppar hon gärna upp i knät och gosar en stund. 
U: Japan blå/gul
E: Japan blå/gul
UU: Japan gul/svart
UE: Japan blå/gul
EU: Madagaskar
EE: Japan blå/gul
**Om kullen:
**Jag har alltid velat få en kull mellan en holländare och en dvärgvädur, då jag tror att ungarna komma ha en perfekt storlek för hoppning. Anledningen till att jag valde Juni till Malte är för att jag tror att deras ungar kommer vara aktiva och vara bra på att hoppa, men även lämpa sig bra till kel.
Ungarna kommer födas i en bod, och jag kommer spara en själv.
Någon intresserad? 
Sådant som inte berör tråden kan tas via PM.
Nu är kulltemat bestämt! Ungarna får namn efter Zeldaspel. 
Vilka fina kaniner! :)
#4 Tack! Vad glad jag blir 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ett litet klipp från idag när Malte hoppar 45 cm :)
Parade idag! Hoppas på ungar runt 11 mars :)