Har jag rätt?
Är det såhär det ser ut då man tävlar och ska ta sig upp i klasserna?
Rak lätt, rak medelsvår, rak svår.
Krok lätt, krok medelsvår, krok svår
Elit?
Och hur många hinder är det i varje klass och på vilken höjd? tex, hur många hinder är det i rak lätt och på vilken höjd?
Något som jag missat?
Tacksam för svar!
Rak lätt (3pinnar till msv) medelsvår (msv) rak (3pinnar till svår) svår rak (5pinnar till elit rak) elit rak.
Lätt krok (3pinnar) msv krok (3pinnar), svår krok (5pinnar), elit krok.
Höjd och längd är olika för skaf och skhrf, finns en artikel med tabeller över detta någonstans :) Står även hur många hinder det är i den artikeln :)
Rak och Krok är två klasser oberoende av varandra och i dessa går du upp som du har sagt, Elit kommer efter svår i båda.
Om jag inte minns fel är det såhär:
Lätt - 8 hinder, 30 cm högt, 45 långt
Medelsvår - 10 hinder, 38 cm högt, 80 långt
Svår - 10 hinder, 45 cm högt, 80 långt
Elit - 12 hinder, 50 cm högt, 80 långt
Det är då MAXADE höjden/längden i SKHRF.
I KAF så är maxlängden 80 redan i lätten och 40 hög i medel, annars vet jag inte så mycket.
//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015
det finns ju också mini i SKHRF, 20 cm högt och 30 cm långt. för att tävla i den klassen behöver man inte vara medlem och det delas heller inte ut pinnar i den klassen.
HAHAHAHAHAHA…..
I mini gäller minst 6 hinder
#2 nej, i kaf är maxhöjden i msv 35 cm
KAF
Lätt: 25cm
Veteran/Motion: 30cm
Msv: 35cm
Svår: 40cm
Elit: 50cm
maxlängd i alla klasser 80cm
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#5 Är ganska säker på att det var 40 men bara ett visst antal (3?) hinder fick var så höga, och annars gällde 35, i lätten var det samma med 30/25. Men det kan mycket väl ha ändrats sedan "mina dagar"!
//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015
#6 där har du rätt, maxhöjden är ju 35 men max tre hinder får vara 40, det gäller i alla klasser förutom elit och veteran och det är för att göra övergången till nästa klass mer jämn.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |