Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 537 ggr
volly04
2012-11-05 17:34
0

BEHÖVER TIPS!

Nu verkar det som om man kanin har ont i magen då hon gärna lägger sig ner och trycker magen mot marken. Jag tycker att den är lite hårdare än vanligt och misstänker att det kanske kan vara förstoppning eller något liknande.

Finns det något jag kan göra??

Har hört att ananasjuice löser upp hår i magen, men jag vet inte riktigt säkert.

JAG ÄR VÄLDIGT TACKSAM FÖR TIPS OCH RÅD!

Kolla gärna in min blogg!

Mvh Elin

kyrkeliden
2012-11-05 18:30
0

Ofta brukar de inte vilja röra sig vid förstoppning. Äter hon, dricker och bajsar normalt? Ttta efter det och testa om hon vill t.ex. ha sitt favoritgodis.

Ananasjuice, eller ett enzym i ananas hjälper mycket riktigt till att lösa upp eventuella hårbollar. Har hon gas i tarmarna kan det hjälpa att ge lite minifom som man ger spädbarn vid kolik.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

torpetskaniner
2012-11-05 20:50
0

Motion är också mycket viktigt, se till att hon rör på sig!

Jag skulle testa att ge ananas/-juice, ev minifom och gå ut på en riktigt intensiv promenad med henne.

Du kan även testa att massera magen. (försiktigt!) Massera cirkulerande rörelser ner mot könsöppningen. Ta i litegrann, men ha ett jämnt tryck om du förstår vad jag menar.

Ph77
2012-11-17 23:48
0

Att ta bort all mat utom hö o vatten är det veterinären rekommenderar.

ph77

skuttis88
2012-11-19 16:19
0

Kolla allt hon äter och om hon bajsar normalt. Om du hittar något onormalt åk till veterinär direkt! Min kanin dog av något liknande…

MVH Celina