Hopphane söker flickvän våren 2013
Jag har en mycket stilig och begåvad grabb här hemma som gärna skulle vilja gå på dejt nästa vår. Egentligen hade jag tänkt att ta en egen kull efter honom, eftersom jag gärna vill ha en elller två avkommor efter honom, men vet inte om jag har någon passande hona. Därför tänkte jag ifall någon annan var intresserad av att låna honom för en kull till våren, i utbyte mot en eller ev. två ungar ur kullen. 
Han heter Stjärnans Fast Power Junior, till vardags endast "Junior". Han är enligt mig väldigt nära "den ultimata hoppkaninen" - han har fin hoppteknik, bra fart och ett underbart temperament. Han har lite hare i sig och har en relativt lång och slank kropp, och väger kanske gissningsvis mellan 2,5-3kg.
Tyvärr har han tävlat relativt lite i sin karriär, och fått haft flera längre uppehåll vilket gjort att han "bara" har kommit upp till medelsvår med en pinne i krok. Nu börjar han bli lite till åren (strax över 6 år), och har därmed lagt tävlingsselen på hyllan.
Han har en fin stamtavla med många välmeriterade hoppkaniner i släkten. Bl.a. har hans kullsyster kommit 4:a på Krok-SM 2008. Han är halvbror med bl.a. Snöflingans Gd Ch Magnum Frosseri, Stjärnans S Ch Wellington, Stjärnans S Ch Voodoo, Stjärnans Gt Ch Raven och Stjärnans Ch Spitfire. Juniors pappa är Grenens Ch Dreams Come True (e. Gd Ch King of Magic u. Grenens S Ch Fight For Fun of Jasmine) och mamma är Snöflingans Extra Eucalyptus.
De krav jag har på honan är att hon ska vara en tävlad hoppkanin minst klassad i medelsvår alt. en ung hona "på väg upp" i klasserna med ett bra temperament och inte alltför liten, och självklart fri från genetiska defekter så som bettfel t.ex.. Då Junior själv är brokad vill jag inte låna ut honom till en brokad/matlad hona. Honan får inte heller vara släkt med Junior - han är släkt med bl.a. Kasper, Skåningen, Love, f.d. Nordanvindens (Leo) och Prins Oliver från de större leden. Någon enstaka gemensam släkting långt bak i stamtavlan kan dock vara okej!
Junior finns strax utanför Borlänge i Dalarna.
Vid intresse kommentera eller PM:a för mer info 
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
Junior på tävling
Foto: Magdalena Åhsblom
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one