Vad skulle ni gjort??
Nu är det så att jag för väldigt länge sedan beställde en sele+koppel (varifrån tycker jag inte är det väsentliga). Nu är det så att jag fick selen och kopplet efter mycket lång tid (beräknat från betalning) men det gjorde mig inte så jättemycket men det visade sig att selen var mycket mindre än jag förväntat mig så jag skulle ta kontakt med säljaren för att göra en retur och det var "här" allt började.
För det första var det oerhört svårt att få tag på säljaren både via mejl och dennes facebooksida efter betalningen (som jag upplever det). Det var inte förrän jag såg att hon hade gjort inlägg på hennes facebook-sida jag valde att skriva där istället för att mejla och då fick jag fort svar. Hon sa att hon behövde den innan en viss dag för att returen skulle gälla, vilket jag hade full förståelse för, men för mig som köpare är det ju väldigt svårt att skicka om jag inte har en aning om adressen jag skulle skicak till så jag svarade det tillbaka.
Denna gång var det samma sak.. hon svarade inte på flera dagar så skrev ett lite anklagande inlägg på hennes fb-sida där hon säljer dem då det är frustrerande att selen enligt henne måste vara tillbaka innan en viss dag för att jag ska kunna få en ny..funkade ju förra gången och jag hoppades på ett svar. Då fick jag ett ganska argt mejl där hon sa att jag var oförskämd, hade en dålig attityd osv. för att jag skrivit detdär på sidan då det kanske förstör hennes "image" i kaninhopparvärlden inte vet väl jag..
Fick till slut adressen så postade så fort jag kunde. Det gick veckor, veckor som blev till en månad och jag undrade vad som hade hänt eftersom jag inte hörde av hen på ca en månad. Det visade sig då att dem sagt fel om frimärkena på affären (det var dem som vägde kuvertet) så det blev en tilläggsavgift för säljaren på 24 kr som hen absolut vägrade att betala. Det hade då gått ca en månad sen vi hördes sist så jag antar att hon fått reda på detta innan men fortfarande inte hört av sig, jag hade ingen aning om detta!
Vi har inte kommit överens om vem som ska betala extra avgifter men jag tycker hen eftersom att jag betalat full pris för allt och inte får det som utlovas dessutom måste jag enligt henne lägga till returavgift (var fler fel på selen än bara storleken) och sen vill hon antagligen ha fraktpengar för nya selen till mig igen.
Nu sitter jag här med ett koppel men ingen sele och jag som jättegärna skulle vilja börja selträna mina kaniner "på allvar". Säljaren är sjukt svår att få tag i och ibland funderar jag på att helt enkelt skita i allt. Men ett 4 m koppel för ca 120 kr är dyrt så nu funderar jag på att söka upp hens nummer och seriöst ringa och reda ut dethär, börjar bli otroligt less!
Vad skulle ni göra i denna situtatuion?
Mvh Alice och Morpen :)
Beställa av någon annan helt enkelt :)
först skulle jag nog hitta nummret, ringa till hen och beretta vad jag tyckte, kanske om det går reda ut allting så att du får rätt sele. men om det inte går att komma överens skulle jag köpa sele från nåt annat ställe
(rabb-it köpte jag från och grejerna kom helt utan problem på 3,5 veckor)
/ Angelica
#1 ja detklart! Men funderar på om man ska begära mina dryga 120 kr för ett 4 m koppel tillbaka om jag skickar tillbaka kopplet i fråga.
#2 oj 3,5 veckor var ganska länge?! Blir nog att jag ringer och försöker reda ut dethär iallafall :)
3,5 veckor var inte alls länge, det stod att den normala "väntetiden" och ca 4 veckor
/ Angelica
#4 okej :)