(S) Smurf kullen
Den 6 September 2012 födde min fina Siamesjapanbrokade hona Dora 7 små bäbisar. Det finns 5 ungar kvar att tinga som är redo att flytta den 1 November. Av dessa är fyra honor och en hane varav hanen är viltgråbrokad (med japantecken förmodligen), två av honorna viltgråbrokade och de två resterande honorna viltgulbrokad samt svart/gul japanbrokad.
Men vilka är då föräldrarna till dessa toppenfina små ungar?
Mamma till kullen är som sagt var Dora (Fortunas Livtrasir). Dora är efter Ekbackens CH Faith To Believe och Flamencos Kalypso. Hon är en stor men slank tjej, riktigt högrest och snygg! Hon är klassad svår i bangrenarna med en pinne i varje, elit i längd (har hoppat 180 cm) och ej elit i höjd med pinnar (har hoppat 60 cm). Dora hoppar med fart och marginal, hon är alltid högt och långt över hindrena! Hemma älskar hon att mysa och är verkligen en riktig nallebjörn!
(Tribe's) Midnight Festival, kallas för Hector, är pappa till kullen. Han är viltgråfärgad och en högrest, slank och ganska stor kille. Hector är efter Trombens Gt Ch Forever Wild ”Valle” och Syrenens Helga Huffelpuff ”Helga”. Hans kullsyster, CH Inferno (kallas för Myrra), blev elitklassad i alla fyra SM-grenarna med minst ett cert i varje förutom i höjd. Myrra var champion i krokbana! Hector själv är elitklassad i båda bangrenarna samt höjd, han har pinnar i längd. Trots att han är väldigt ny i eliten har han redan visat att höjderna inte är några problem för honom! Han knep nyligen sitt första cert och en KM-titel i rakbana! Han hoppar med marginal och fart och tar sig alltid med enkelhet över stort som smått inne på banorna. Liksom Dora är Hector en urmysig kanin som är snäll i alla lägen!
Jag tror att en kull mellan Dora och Hector inte kan bli annat än grymt bra! Ungarna lär bli otroligt snälla då båda föräldrarna är urmysiga och lätthanterliga. På banan räknar jag med att ungarna kommer ha en hel del fart under tassarna och kunna hoppa både högt och långt eftersom att både Dora och Hector har mycket fart och riktigt snygg hoppteknik som tar de högt och långt över hindrena. Så om du är ute efter en snäll liten vän som du kan ha mycket kul med ute på kaninhoppningsbanorna så är jag säker på att en söt liten filur efter toppenfina Hector och Dora kan vara något för dig! 
Alla ungarna visar redan nu sina stora och underbara personligheter och allesammans är fulla med glädje och energi ända ner i klospetsarna!
Ungarna i denna kull är besläktade med Elliott, Gia/Hilda/Bove, Simoneholms, Love x 2, Skåningen x 2, Lucky, Exit, Hampus och Prins Oliver. Inavelsprocenten blir enligt MATS 0,1 %.
De finns i Stockholm, men leverans går alltid att lösa!
Om du är intresserad, hör av dig till min mejl ylva1@comhem.se!
Pajarito's Clownsmurfen, svart/gul japanbrokad hona, till salu! Detta är en riktigt tuff och nyfiken tjej som alltid springer runt om fötterna på mig så fort jag stiger in i kaningården. Hon vill alltid vara med där det händer någonting och tycks älska att få uppmärksamhet. I famnen är hon mysig och pussglad medan hon på marken lever upp till sitt namn och gör en massa roliga konster och glädjeskutt! 
Pajarito's Fixarsmurfen, viltgråbrokad hona, till salu! Fixa som denna matglada tjej kallas för är liksom sina syskon vild och galen. Hon är även väldigt mysig och uppskattar både att få köra rally med syskonen och mys i famnen. Kroppsmässigt är hon redan nu väldigt snygg och högrest, en aning grövre än syskonen 
Pajarito's Starksmurfen, viltgulbrokad hona, till salu! Minst i kullen men hänger med syskonens tempo bra ändå. Hon är riktigt, riktigt tuff och nyfiken! Det är jätte roligt att se hur hon undersöker allt hon ser då hon gör det utan minsta rädsla. Spring i benen finns det så att det räcker och blir över 
Pajarito's Gargamel, viltgråbrokad hane (med japantecken förmodligen), till salu (intresse finns)! Gargamel är liksom brorsan och systrarna väldigt framåt, pigg och nyfiken. Han sitter gärna mitt i matskålen och tycks därför vara ett riktigt matvrak! Hans tjocka bäbismage hindrar honom dock inte från att hänga med i syskonens galna rally tempo när de rusar och skuttar överallt 
Superfina ungar med helt galet gulliga namn!
Imorgon blir ungarna 7 veckor gamla! De är alltså redo att flytta nästa Torsdag, den 1 November. 4 honor och 1 hane finns kvar till salu! Hör av dig till ylva1@comhem.se vid intresse av en superfin och sprallig kaninunge efter duktiga Hector och Dora
**På bilden: Pajarito's Starksmurfen, viltgulbrokad hona, till salu!
**
ooo, är alla "hoppkaniner" eller det jag menar är, är föräldrarna hoppkaniner?
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Starksmurfen är riktigt fin (alla andra också)! Synd att jag inte kan ha flera kaniner.. Hoppas att alla får fina hem i alla fall. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Starksmurfen.. alltså jag är så sugen så det inte är klokt.
#19 Hihi jadu hon finns fortfarande kvar till salu! :-) En jättefin och minst sagt framåt tös som är ruskigt slank och högrest i kroppen redan nu! Otroligt charmig och pigg som sagt var :-)
#20 åhh.. Hon är så fin!! Jag kan tyvärr inte köpa någon ny kanin förrän nästa år! Men vad är det för ras om jag inte missat det i texten? :) Och går hon att avla vidare på i framtiden? :)
#21 Hon är efter hoppkaniner så det finns alltså lite alla möjliga blandningar i henne men hon är främst vädurskorsning. Det går absolut att avla på henne i framtiden! Då får man dessutom in lite hoppstam i dem ungarna också ;-)
Ååh, Clownsmurfen <3
/ Tilda
Starksmurfen <3
#32 Hihi hon är väldigt charmig och fin kroppsmässigt :-) #33 Hon är en riktig liten galen tjej! Kan inte sitta stilla en sekund, hihi, men jätte söt, slank och fin :-)
Ungarna blev i Torsdags 8 veckor gamla och är alltså redo för att flytta nu! Hör av dig till ylva1@comhem.se vid intresse. 5 ungar är fortfarande till salu!
Pajarito's Fixarsmurfen, viltgråbrokad hona, till salu!
Oh fiina Stark smurfen :3
Oh om jag inte redan hade en tingad unge och ev. en annan kanin på g skulle hon lätt få komma hem till mig :)
Clown och starksmurfen <3
Så fin :3