Hoppträning
hej! Min kompis och jag ska ha hoppträning hemma hoss mej på fredag,
Då ska jag ha björn (Hane) Och hon ska ha sin lilla love (Hane)
jag är orolig att dom rymmer ur selen och slår ihjäl varandra 
Är det bättre att jag hoppar med Tufsan på träningarna? Hon är kastrerad så det gör inget om han ja, ''Når'' henne 
Hur har ni gjort på hopptäningarna? Detta är första träningen för både mej och hon samt kaninerna. Hur länge brukar ni har hoppträningarna? Har ni nogonsin tränat med 2 hanar samtidigt? Ja tacksam för svar! 
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
sitter selarna som dom ska är det ingen fara
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
hehe jo, Men min kanin är rymmar kung,han typ krälar sig ur selarna även om jag spänner så jag får plats med 1 finger x) Han har H-sele
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
ha dem inte uta samtigt då, sätt ena i hage/resebur medans den andre går i sele och hoppar
Jag säger samma som #3 säger ha inte kaniner sanligt du hoppar ta ut en kanin i tagit istället .Jag tränar mina kaniner När jag tränar första i gångerna som börjar jag bara låga hinder med tre -fyra hinder .Jag har egna hoppträning om någon vi komma då jag lär ut
Har ni koppel på dem så är det ju bara att se till att de inte kommer för nära varandra. Personligen tycker jag nog att hanar kan vara ganska trevliga mot varandra när de är i koppel, rentav bli glada av att få hälsa på varandra. Men håll koll bara, ni står ju i andra änden av kopplet och kan snabbt inverka om det behövs. :)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Om du har bogsele kanske du kan byta till H-sele. Inte lika lätt för dem att ta ut sig xD