pluto bortskänkes
ingen
Underlättar nog om du skriver mer om kaninen och var den finns.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
du boorde ha tänkt på det innan du köpte honom..
men edling sluta
#4 Men vad då sluta. Hon har ju rätt. Man skaffar ju inte en kanin som man sedan bortskänker efter några månader! Så tycker jag iaf. Man får ju tänka igenom det innan man köper kanin. Om man har tid för den…
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com
jag hittade honom och då kontaktade jag ägaren men hon ville inte ha honom så jag är tvungen att skänka bort honom
#5 just precis!!
#6 Men om du hittade honom hur kunde du då få stamtavla? Har sett inlägg på kif när du skrivit att du hade fått han och då så stod det inget om att du hade hittat han någon stans…
#6 Det vet jag att det inte är sant att du hittade honom!
För du har skrivit i flera andra trådar att du köpte honom.
Varför ljuger du överallt?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Inte för att låta grinig/sur men…
Ähh nej det har du inte. Du har köpt honom, jag såg det i en annan tråd på kif. Och om du skulle hittat honom, så skulle du inte ha stamtavla på han. En uppfödare som skriver stamtavlor är seriös (de flesta!), om man är seriös, varken bortskänker man djuret eller som jag har tolkat det "slängt ut" djuret på gatan. Stamtavlor har man om man ställer ut djuret. Köpte du inte han från en djuraffär dessutom?
Blir lite ledsen när jag läser sånt här.
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Det är inte konstigt att stämningen här på khif blir så otroligt dålig ibland.. Inga trådar får lov att handla om det som deras TS vill utan att någon "jag vet bäst"-person kommer och ändrar om som den känner för, och sedan sitter halva khif och diskuterar någonting helt annat än vad som faktiskt var tänkt.
Vad jag kan se i det här fallet är inlägg #0 av annonsslaget; personen vill att någon annan ska ta över hennes kanin. Men majoriteten av de efterföljande skrivarna bara måste påpeka och tjaffsa om på vilket sätt den nuvarande ägaren fick tag på sin kanin från första början, och det med en anklagande ton dessutom.. Jag kan inte se hur det är relevant för en eventuell ny ägare huruvida TS fick, köpte eller hittade sin kanin. Så skärp er lite va och låt åtminstone annonstrådarna vara, de är ju faktiskt inga diskussionstrådar oavsett hur ni vrider och vänder på dem.
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
ja tack det var det jag menade men edling är dum mot mig arnnas så hon skriver elaka saker och så i pm till mig så det är inget nytt hon har till och med kallat mig hora
#12 Ta sånt privat, inte här! Man skriver inte ut sånt, då är man ju inte bättre själv!
#11 Jo men man kan ju inte säga en sak, och sedan skriva en annan sak. Man måste ju lära sig att hålla sig till sanningen. Så det är inte konstigt att folk tvivlar här på denna annonsen.
#12 dt har jag ju inte alls :O ? det är ju du som skickar massa pm till mig och skriver massa dumma saker. väx upp!! 
nej det har jaginte det enda jag sa är att dina kaniner är fins och jag hade fått en iphone och tipsade om den mobilen men sen började du skrytta och säga att min kaniner var fula och slängde r dig ord som var elaka.
#15 Det där tror jag faktiskt inte på, då du har skrivit olämpliga saker till mig med via PM
nej det har jag inte gjort alls
#17 Eh jo! För några månader sedan.
detta har du skrivit:
du är så himmla äklig
du har fula kaniner
jag har massa ipads mm
jag har massa djur
etc etc!!
själv har jag skrivit tillbax:
tror du jag bryr mig om dig, väx upp, går du i förskolan elr mm
TS: Du ljuger överallt, ingen tror på dig längre. Du kanske faktiskt bode säga sanningen om ALLT du ljugit om.
Och du beter dig jättebarnsligt, därför ingen tar dig på allvar! och visst - kalla mig ful, kalla mig dum, kalla mig vad du vill. Men jag tar inte åt mig det :)
Blir någonting bättre av att ni tar upp vad som har sagts i PM till var och en? Vem är det ni hjälper genom att ta upp sådant just här, i den här typen av tråd? Det är sandlådevarning på hög nivå, och ni hjälper ingen genom att påpeka ditt och datt. Tycker det är synd att ni ens bemödar er med att tjafsa om saker som inte är av någon betydelse för huvud taget i en annonstråd. Om ni behövde bli av med en kanin, eller ett annat djur, en sak eller vad som helst - hade ni tyckt att det var bra om någon började disskutera vad ni har skrivit i pm till någon annan, om saker som är helt orelevanta? Känner ni er kränkta av någon så ta det med sajtvärdarna istället, så slipper vi andra att läsa tråd efter tråd där folk inte pratar om något annat än skit om varandra.
#13 Tycker du då att det är rätt att minst 4 personer kastar sig in i tråden för att hävda det? I en annonstråd?
//Emma
jag känner mig nere och mobbad och alla komentarer jag har fått i alla mina inlägg är från dess personer men jag har inte gjort något jag lovar
#21 Det sa jag inte heller. Ja det hade räckt att en hade sagt det, och inte flera. Det kan jag ärligt själv säga att det hade räckt att en max två hade sagt något.
Men varför ljuga i en annons? Då är man ju inte seriös i mina ögon?
#22 Spela inte oskyldig. Det är du som skrivit falska saker om andra, ljugit och hållt på. Så du är defintivit inte oskyldig. Du har bidragit till det själv, du som skapat det genom att inte vara ärlig.
#21 men hon skyller ju på alla andra, det är ju inte rätt? man ska inte ljuga lixom :/
#22 Jag är ledsen att jag har lagt mig i, men jag har sagt min åsikt, vilket jag inte borde gjort. Förlåt, det var inte moget gjort. Jag är ledsen om du känner dig nere och mobbad.
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
#25 tycker inte DU borde vara ledsen :) du har inte gjort något fel
#23 Ärligt talat kan jag tycka att ingen borde ha sagt något för huvud taget. Det är inlägg #0 som är annonsen, och i den finns ingenting som kan tolkas lögnaktigt. Det finns i den ingenting som borde kunna avskräcka eventuellt intresserade kaninköpare, det är alla de inlägg som kommer efteråt som antagligen avskräcker dem. Och det vet vi ju att det inte är TS själv som skrivit dem.
"Men varför ljuga i en annons? Då är man ju inte seriös i mina ögon?" Ledsamt nog så finns det många som känner sig lurade efter kaninköp där annonsen inte hållt vad den lovat. Den här annonsen lovar ingenting förutom att kaninen är frisk, vilket vi väl får utgå från att den faktiskt är…
#24 Ska TS bara sitta och se på när ni kapar hennes tråd? Man ska inte ljuga nej. Men det hade inte ens varit tal på några lögner om inte en hel bunt började snacka om vad för PM som har skickats och hur kaninen hamnade i TS ägo. Hon har ju inte stulit kaninen, så vad spelar det för roll..
Tycker det är jättebra av Klara.b att be om ursäkt. :) Det är ju inte kul för någon att känna sig utsatt på ett forum där tanken är att alla ska kunna dela och ta vara på andras erfarenheter under trevliga omständigheter.
//Emma
27* tack att du förstår kan ej fatta hur dem säger att jag ijuger jag skulle aldrig göra det för det tycker jag är fel att ijuga så dem skall inte säga att jag hart sakt saker för det har jag inte det är dem som har sakt elaka saker till mig.
så tack papya att du förstår att jag inte ijuger
#27 - då kan jag säga att du inte sett vad hon har gjort! Om du skulle varit med om det själv akulle du inte skrivit detta, är jag säker på.
#29 En sak är jag säker på, och det är att jag är gammal nog för att veta bättre än att förstöra varenda tråd som är skriven av människor som jag inte tycker om. (Det är ett kaninforum för guds skull, hur illa kan det vara…) Jag struntar i vem som har sagt vad till vem, det jag vet är att detta är en annonstråd och att ingen hanterar den som att den vore det. Har ni problem med varandra så kontakta någon av sajtvärdarna så kan de säkert hjälpa er, men låt bli att göra alla trådar som är skrivna av någon ni inte kommer överens med till trådar där ni bara anklagar varandra för samma sak hela tiden, utan hänsyn till vad tråden faktiskt är skapad för. Det är jobbigt för oss andra som kommer hit för att läsa trådar som faktiskt handlar om någonting och som inte kan liknas vid skvallerpress.
Är det så svårt att bara respektera varandra, vän eller inte, och låta dem skriva de trådar och ställa de frågor som de vill utan att dra stämningen i bott?
//Emma
Ursäkta att jag lägger mig i er lilla diskussion här, men tycker det är så tråkigt att det ska tjafsas så här… Håller med #30 till fullo.
Detta var väl från början tänkt att vara en salu(bortskänkes)annons, så varför inte låta det vara det…?
Givetvis skall ingen vara dum eller otrevlig mot någon annan här (eller IRL heller för den delen), och nu vet jag ju inte vad som sagts av vem så jag tänker inte ta någons parti heller. MEN när det förekommer otrevliga/elaka kommentarer/PM är det bättre att anmäla eller på annat sätt kontakta sajtvärdarna istället för att bara tjafsa tillbaka.
Och slutligen ett gott råd: Vi har ju åsiktsfrihet i det här landet och får alltså tycka vad vi vill om vem vi vill, men allt måste, och bör, faktiskt inte sägas högt/skrivas ut på internet. Ogillar man någon så mycket kan man helt enkelt bara ignorera dennes trådar.
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
Ursäkta mig TS, va inte meningen att göra er andra så upprörda över det. Är alla nöjda nu?T
Detta kanske inte angår mig men tycker att TS har gjort mycket dumma/ konstiga skaer på de på khif och på kif så asså nån gång borde hon väll bli avstängd för vi vet ju att hon ljuger. Blir bara ledsen/ arg när jag ser sånna här trådar där folk bara ljuger.Och TS, om du känner efter riktig är du verkligen oskulldig då?
#28 Jaha så 3-4 olika personer har fel och du rätt då? Skulle inte tro det…. Ännu en lögn.
Nej nu tänker jag inte skriva här, den som ljuger får ju tydligen rätt i detta, och då tänker jag inte lägga mer energi på det.
#34 m.fl.
Vill bara påpeka (än en gång) att det inte finns någon lögn i ursprungsinlägget, och om det nu förekommer några lögner i just den här tråden så är det för att de har blivit framprovocerade av de som absolut vill att TS ska framstå som en lögnare. Hade ingen nämnt något som sagts i tidigare trådar eller på något sätt dragit upp gammalt groll så hade det inte funnits någon anledning att titta snett på TS. Det är inte TS som från början förstört den här tråden, oavsett hur ni vrider och vänder på det.
Vill också säga att det inte är olagligt att ljuga (det finns givetvis omständigheter där det är olagligt, men inte att skriva olika saker i olika trådar på ett forum t.ex.) och därför är det inte en giltig anledning att stänga av någon härifrån. Däremot är det olagligt att mobbas så ni som vet med er att ni medvetet kränker samma person gång på gång kanske ska tänka er för en eller två gånger - annars kanske ni riskerar att bli avstängda så småningom.
Jag tror att jag har fått sagt allt som jag kände behövde bli sagt, så jag tackar för mig och hoppas att stämmningen här på khif kan återgå till det den var innan allt orelaterat tjafs i trådarna. :)
//Emma
#35 Jag menade inte i ursprungsinlägget, utan det andra hon har skrivit här i tråden. Att vi mobbar henne, skriver elaka saker osv och att hon inte har gjort någonting fastän det är hon själv som skrivit elaka saker i PM, i andra trådar osv. Så det är hon själv som startat allting men vi andra ska sluta som inte ens gjort något fel?
Hade det ens kommit på tal om inte du och flera andra varit otrevliga innan och hävdat att TS ljuger (inlägg #3-#10)? Det är inte TS som startade hela den här karusellen, det är ni som började prata om saker som inte är relevanta i en annonstråd (t.ex. hur kaninen kom i TS ägo). Du säger att ni inte ska behöva sluta för ni har inte gjort något fel, men det är ju just det ni har.. Det är ju en annonstråd, som därmed är till för att hitta någon trevlig människa som kan ta över TS kanin. Förstår du inte hur ni motarbetar det syftet genom era kommentarer?
Än en gång, har ni problem med varandra så ta det med sajtvärdarna, för uppenbarligen kommer ni ingenvart genom att klanka ner på varandra här, i en annonstråd.
//Emma
tack
Kan ingen Medarbetare ta bort kommentarerna? Är ju endast intresserade köpare av kaniner som ska kommentera till salu trådar, vill man diskutera så finns det PM. Disskutionerna i denna tråd kommer ändå aldrig leda någon vart och köpare blir avskräckta.
#37 Jag har PM:at TS för att försöka tala, men TS svar inte, så inte mitt fel att TS inte vill reda ut saker och ting via PM
Och jag har sett att TS har sett PM:et också.
jag tycker TS ska be om förlåtelse, för allt som HON gjort!
hon startade allt= hon får skylla sig själv
Nu har inte TS vart på mej , eller skrivigt nått.
Och jag har inte riktigt kollat igenom tråden.
Men som jag ser det, så är det inte hon som startade.
Det var enligt mej som #3 startade det , kanske inte av mening , men jag som inte vart med sen början uppfattar det så.
nej det har jag inte de var ni som gjorde det i alla mina trådar som jag har gjort så har förstört den hela tiden och det är ni som skall bli avstängda och inte jag och jag är mogen för jag är 14 år och fyller 15 så det så.
#43 jag är 13 och jag är mognare än dig.
e jag jag i 9.an så jag är mognare än dig du tror att allting på en dans på rosor nej för det är det inte.
Men hörni, nu får ni ge er!
Det här är ett forum för kaninhoppning, inte hurvida man är mognare än någon annan (dessutom vad spelar det för roll?), eller om man har ljugt i tidigare trådar, visst får man ifrågasätta om det är annorlunda info om samma kanin i olika trådar men så här får det inte gå till!.
antingen så ger ni er med detta och tar det privat eller så låser jag tråden!.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#45 Hej jag är Edlings kusin jag går i åttan och jag tycker hur du beter dig är omoget om du går i 9:an som du säger Ellen här går i sjuan och om du går i 9:an så borde du veta att inte gå på yngre. Om du inte tror
att jag är hennes kusin här är min blogg och jag kan göra ett jävla inlägg när hon är med mig i så fall.
Mvh Enja
thats it!
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |