Söker Hoppkanin
Hej!
Nu är det så att jag letar lite smått efter hoppkanin, inget akut då jag fortfarande bygger upp mina burar. :)
Finns i Uppsala utanför Stockholm men transport brukar lösa sig.
Önskemål/Krav:
* Tempramentet är viktigt, en snäll och lätthanterlig kanin hemma i buren men kan få vara "Speciell" på tävling/träning.
* Helst Ingen unge, ska vara tävlad och ha pinnar (1-2pinnar i lätt räcker bara den har kapacitet och vilja för de högre klasserna). Kan ev. tänka mig en unge ska dock ha högt klassade och meriterade föräldrar med bra temperstment.
* Helst ingen kastrerad men om jag fastna för kaninen så funkar det med.
* Hona/Hane spelar ingen roll men ska kunna användas i avel.
* Ras spelar inte heller så stor roll, men ett önskemål vore en harkorsning.
Hör gärna av dig om du vill veta mer om mig, men som sagt inget akut.. :)
MVH Linda Meijer
Ztrawberries Kaningård
~Ztrawberries.weebly.com~
Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård ♥
Hej!
Har en kull hemma på 6 jätte trevliga kaninungar:)
Deras mamma och pappa hoppar:)
Fiffi som är mamma åt kaninerna har jag tränat med här hemma men har ej tävlat i hoppning alltså:).
Gray som pappan heter han hoppar men vet ej ifall han har tävlat:).
Ras: Dvärgvädur
Leveransklara: i början av oktober
födda: 10/8-2012
Finns: Utanför uppsala.
Vill du ha bilder?:)
/ hejsansvejsan123
Har en kull här hemma på 2 ungar. En svart wt och en madagaskar. Båda är renrasiga lejonhuvade, men endast madagaskarn får stamtavla (den svarta wt får härstamningsbevis).
Mamman är en Lejonhona och detta är hennes första kull, därav endast två födda ungar. Hon är havanna och är riktigt duktig på att hoppa. Hon har inte vart iväg och tävlat men jag har planer på att börja hoppa med henne.
Pappan är en lejonhuvad japantecknad gul-svart. Han är också duktig på att hoppa, han har inte tävlat i något förbund men har vart iväg på andra tävlingar (2 gånger) Då kom han etta ocHar också planer på att börja tävla med honom.
Ungarna är än så länge bara 4 veckor, ev så är madagaskarn en hona och den svarta wr en hane. Ej täker än.
Vi finns strax utanför göteborg.
Vill du ha bilder eller se föräldrarna hoppa så skriv till mig här i tråden, men helst via PM :)
http://skhrf.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=42547
Min Nanou söker hem :) Hon har tävlat en hel del men ändå inte så mycket och har inte riktigt visat vad hon går för ännu. Hennes syster som har tävlat betydligt mer än champion. Mer info om henne finns i annonsen :D Världens snällaste tjej :)
1# & 2#, letar tyvärr inte efter unge :)
3#
Riktigt fin! Men tyvärr har jag inte plats ännu och då jag förmodligen redan hittat en så måste jag nog avstå.. Men hon var väldigt fin, verkligen!
Med vänlig hälsning, Linda
Så synd. Men ångrar du dig är det bara att höra av sig :)
5# Absolut ska jag det! :) Med vänlig hälsning, Linda