Lucky Lapine - kaninspel
Fler som upptäckt detta fantastiskt roliga spel? :D
http://www.luckylapine.com/
Heter Kyrkeliden även där och föder upp engelsk vädur. Lägg gärna till som vän eller berätta om du också finns här innte ;-)
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
Heter Sunford :)
Föder upp dvv :D
Heter Elin (#387) Föder upp japan hermeliner ;)
Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare
Medarbetare på Kaninhoppning ifokus
Heter Caius (Torpets rabbitry) föder upp dvv i främst japan :)
Heter Little_S, belv just medlem men förstår tyvärr inte så mycket :P
#2#3 Japan-nördar, hihih <3
Måste fråga, visst heter väl dvv holland lop i det här spelet? Vet bara att de heter dwarf lop annars :)
#5 Jaa men självklart Sandra ;) Vad annars liksom!
#6 Japp de heter holland lop!
#7 Tack! :) Är så van att de heter dwarf som sagt så jag blir helt borta när det står holland, haha.
Heter Angelica (#516) och föder upp lejonhuvade, "tan rabbits" och"english lop" vet inte riktigt var det blir på svenska så det blev på egelska 
/ Angelica
#9 Tan och engelsk vädur är det :)
(även om jag tycker Tanarna ser mer ut som belgiska harar ;-)
Okej :)
/ Angelica

Någon som skulle kunna berätta lite om vad spelet går ut på? :)
#12 Du kan köpa, sälja kaniner. föda upp och ställa ut. Lite som en egen kaninuppfödning fast i datorvärlden ^^
En del raser kan man även tävla i agility med. Har lite sämre koll på just den biten och om man gör något speciellt eller så.
Asså fattar ingen ting typ på de spelaet. De roliga är ju agility och uppfödning och jag fattar inte hur man gör:( Agility går typ inte. Haha tycker bara de är ett jobbigt spel.
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com
#14 Det är inte så svårt att fatta egentligen :)
För att ställa ut en kanin går du in på just den kaninen du vill ställa ut. Men den måste vara registrerad i RFA, för att registrera den så går du in på RFA i menyn, och bläddrar längst ner tills du ser "Registrations", det kostar $5.00. Du väljer sedan vilken kanin du vill registrera, eller alla.
Men kaninen måste även ha godkänd färg och ha microchip. För att kolla så att kaninen har godkänd färg så går du in på kaninen, och i "menyn" till vänster om bilden på själva kaninen, så ser du att det står först "Basic information", sen "Dynamic information", lite längre ner ser du "DNA".. under fur, body osv, så står det "Genetics:" och under där står "Color:". Står det inte "RFA does not accept this color." efter kaninens färg, så går den att registrera.
Är den registrerad och har godkänd färg så finns det under själva bilden på kaninen, "Care". Där ser du en rosett, du trycker där och kan anmäla till 5 utställningar.
Under DNA har du just den kaninens standard också. Men för att se kaninrasens standard, så går du in på RFA, sen Breed Standards, och sen letar du upp den rasen som kaninen är. Där ser du vad just den rasen ska ha på varje DNA.
För att avla på kaniner, så måste föräldrarna vara minst 6 månader gamla. Har du en hona och en hane som du vill avla mellan, så kan du gå in på honans profil. Bläddra ner lite, tills du kommer under själva bilden på kaninen. Där står det "Care", och lite längre ner står det "Breed rabbits". Står det "n/a" efter "breed with:", så är honan för ung, men om du har haft en kull på den innan, så måste du vänta 2 dagar tills du kan para om henne, och då står det "n/a" också. Men står det inte "n/a" efter "breed with:", så kan du välja vilken hane du vill para med.
Om du vill tävla i agility, så måste du först och främst ha sele och koppel på kaninen. Det kan du köpa i "general store", då går du in på town i menyn och letar upp det. Sen trycker du på "accessories". När du väl har köpt sele och koppel.. (du måste även köpa "treats", vilket du gör genom att gå tillbaka till "general store", och går in på treats, sen köper du "drops"), så trycker du på väskan högst upp i högra hörnet, där även dina pengar osv syns. Sen letar du upp selen, trycker på den och sätter den på en kanin. Samma med koppel.
När du har gjort detta, så går du in på kaninen som du har gett koppel och sele till. För att sedan lägga till "treats" till kaninen (treats är belöning när du tränar kaninen), så bläddrar du ner tills du kommer till "Assigned". Där har du vattenflaska, matskål, koppel, sele osv. Under det, står det i grön text, "Assign Treat Type". Tryck där, och så väljer du de drops som du nyss köpte.
När du är klar med det, så går du tillbaka till kaninen, bläddrar längst ner, och börjar träna kaninen. Agility träning är längst ner.
För att sedan anmäla till tävling går du till town, bläddrar ner, då ser du att det står "Travel to *stad* Pay $3 return fare". "Ousford" står alltid först, då den ligger först i listan. Men du ska alltså gå till "Woodshire". Så du väljer Woodshire, trycker på "Pay $3 return fare", sen bläddrar du ner och ser "Agility Course". Tryck där, och välj kaninen du vill tävla med. Sen förstår du nog resten.
Haha, har förklarat så gott jag kan nu. Förklarar dåligt, jag vet, men jag hoppas att man förstår en del av det i alla fall. 
Heter: Forfirith
:)
Vad är viltgrå på engelska, vill ha en!?
/ Angelica
#15 Jätte bra förklarat tycker jag!:D Haha hur ger man dem mat?
#18 Haha, tack. Försökte så gott jag kunde. 
Du måste ha en matskål till kaninen först. x3 köp en i general store - other. Sen mat under food c:
Sen går du in på kaninen och trycker på maten under "care", eller så kan du gå in på väskan :)
#19 Tack spelet blir mycket roligare nu när man fattar ;)
#20 Haha, ens skönt att någon förstår xD
Knappt jag förstår över allt babbel som jag skrev (a)
Fast jag fattar inte hur man säljer kaninungar x)
Fick en kull, reggade dem och klickade så det stod "Sale: Public" och satte ett pris men kunde hitta dem i classifieds och nu så ha alla försvunnit förutom den jag skulle behålla och när jag klickar på view litter så står det att det inte finns några, fast det vra 12 stycken i hans kull 
Någon som vet hur mman gör en kanin glad? :P
#22 Haha, wtf xD
Var de 4 månader? isf såldes de nog till djuraffären, håller inte riktigt koll på det… men kullsyskonen borde ju vara kvar ändå.
#23 Köp leksaker. Gå in på town > general store > toy. Sen trycker du på bagen och letar upp leksaken. Resten vet du nog ;)
#24 Tack!
Du är ju typ proffs xD
Varför kan jag inte para min hona? Där står bara n/a.
Antingen är hon för ung (går att para vid 6månader), eller så kanske hon precis haft kull?
Du måste ha en hane i samma ras och även han måste vara 6månader. Går du in under search - rabbit så kan du söka där på ras, hane och kryssa i "for stud" så får man upp hanar som lånas ut till avel och som man kan para sin hona med.
#26 Trodde man skulle förstå att hanen måste vara samma ras och även han måste vara 6 månader elr mer ;) är ju ungefär som irl.
#24 Haha, kanske det, dem blev 4 månader idag, men det känns som att dem borde finnas =/
#27 har inte läst i tråden så noga men förstått folk förklarat bra här. Så svarade bara på frågan ;)
Hur säljer man ungar egentligen? Jag ser inte mina ungar på Clasifieds…
Asså jag ska skaffa ett konto och då säger den när jag ska logga in på de nya kontot att jag måste ha en akteveringskod:/ Hur får jag denna akteveringskod??
#31 Till din mejl har jag för mig?
okej för jag tror jag har väntad i 20 min inget meijl:/ Men de kommer väll antadligen:)
#33 Du har inte råkat skriva fel mejladdress då?
#33 Kolla under skräppost också. Kan hända att den dyker upp där ibland.
Jag ska kolla:-)
Jag förstår absolut ingenting, men jag heter elinyeaah iallafall.
Hur köper man en kanin liksom..?
#37 Du går in på CLASSIFIEDS och sen så är där en bild på en kanin och under den står det View All Rabbits For Sale, och på den texten klickar du.
Sen så kan du se där och söka på olika raser och sånt. Men det kommer du förstå själv. :)
#37 du kan köpa i både djur butiken eller under classifieds. 
Ingen som kan hjälpa mig? (#30)
Jag har kommit så långt som in i butiken.. sen går det inte nå längre..
#40 Du går in på din kull och så där det står om kaninungen står där "for sale" och så ändrar du "None" till "public" och sen bestämmer du hur mycket du vill att din unge ska säljas för.
Och sen trycker du på "save" såklart! :)
Någon som vet du man kan tjäna pengar? 
#43 Sälja ungar, skaffa jobb - town > job center
:)
#40 du måste också ge ungarna en "carrier" var för att dem ska kunna bli köpta av nån
#41 om du ska köpa kanin måste du ha köpt en bur först, det gör man i butiken >> hutches och där väljer du vilken storlek den ska vara (det gåt att göra dem större senare)
/ Angelica
#44 Tack! :) Har en kull som ska säljas snart, så då kanske jag kan få lite pengar.
#42 Jag har gjort det men dem är fortfarande inte på classifieds…
#45 Men carrier kan man väl inte ge dem förräns dem är 1 månad?
När jag skulle köpa en kanin så stod det något med "hutch"..
#48 hutch betyder bur. Du måste köpa en bur innan du köper en kanin ;)
49#
Hahha okeej, vart köper man en sån då? ;)
#50 du kan köpa burar genom att gå in på town > general store > hutch
#50 General store. Tror jag den heter? ;)
#47 en dag Irl är en dag i spelet:)
/ Angelica
Kan man typ få ungar och sånt?
#53 Nä, en dag på riktigt är en månad på spelet. :)
#54 Klart man kan! ;)
okej ;)
Jag fattar fortfarande inte varför mina ungar inte syns på classifieds…
#57 Vad är det för ras? Och vad heter ungarna? Jag kanske kan leta upp dom.
#58 English Spot, ungarna heter olika färger (blue, green, yellow) och den andra kullen heter typ "godsaker"(muffin, cookie)
Kanske inte så kreativa namn men men x)
#59 Ska se om jag hittar dom! :)
#59 Vad heter du på spelet? :)
#61 LittlePiglet, men mitt nummer är 370 =)
#62 Hittar inga kaniner som du säljer. :/
#63 Jag vet inte vad jag ska göra =/
#55 oj, skrev fel, menade en månad:)
/ Angelica
Jag fick en kull för några dagar sen, men nu är där ingen "litter" mer? Var finns kaninungarna nu?
Jag ville ju behålla vissa av dom.
dem försvinner när dem är fyra månader (fyra dagar) om ingen har köpt dem, om du vill ha dem själv måste du själv köpa dem!
/ Angelica
Mina kaninungar syns inte att dom blir till salu? :(
Jag heter Sofia (#1275) och ja föder upp Holland Lop. ;)
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
#68 när du satt ungarna till salu (inne på kullen) måste du sedan gå in på classfieds. Längst ner till vänster finns på den sidan "Place an Advertisement?" klicka där på "Create Rabbit Classified". Sedan så fyller du i vilka kaniner du vill sätta ut till salu. Kostar §1,00 per kanin.
vad är viltgrå på engelska? vill ha:)
/ Angelica
chestnut agouti
#70 Okej, tack! :)
#72 tack,nu ska de bli o hitta en bra hona:)
/ Angelica