Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettot-övrigt-måste-skriva-av-mig
Läst 3582 ggr
[.Jylle.]
4

Kanin agility

Är det någon här som håller på med kanin agility?
Jag såg en film på youtube och där va en tjej och en kanin som tävlade i agility! Och kaninen sprang igenom en tunnel och sånt som hundar också gör… Men alla hinder stog på en rak linje som det också gör i kaninhoppning i Rak!
Så jag undrar finns det någon klubb för kanin agility eller tävlingar är i Sverige och håller någon på med det här? :)

PS: Visste inte var jag skulle sätta tråden så någon Medarbetare får gärna flytta på den om den sitter fel! :)

kaninsnobben78
0

Hej!

Jag håller på med kaninhoppning  och jag tävlar. Det är en krokig banan man tävlar med  kaniner  som hästhoppning  Jag har sett med Agility för kaniner

Men det finns me kattAgility me

men jag vet inte om det finns i Sverige än eller klubb för agility för kaniner

Man måste ha kaninen i koppel kaninhoppning i krokig

Det är inte med tunnlar

[.Jylle.]
0

Nej men kanin agilityn är med tunnlar… Vad jag har sett iaf…

kaninsnobben78
0

jag vet vad du menar  de med tunnlar   kanin Agility  som yube tube  visar

[.Jylle.]
0

mm

NaDa...
0

Har försökt med Coccos.. Det gick absolut inte bra.. så fortatte med den vanliga hoppningen :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[.Jylle.]
0

#5 Jo det är ju lättare med en kopplad kanin… Min kanin hade sprongit åt det hållet han hade velat…

NaDa...
0

#6 jo.. För mig är det inga problem om han springer iväg då han får springa lös ute och kommer när man ropar..
Men när man inte har sele på sig så tycker Coccos att det finns saker som är myyycket interssantare än att springa igenom rör :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[.Jylle.]
0

#7 Jo..

KaninPiggelin
2

Vet att det finns filmer på YT, kaninagility hålls på mycket i Canada tydligen =)

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Ambellah
0

Vad jag vet förkommer det inte nästan inte alls här i Sverige..:p

Mvh Alice och Morpen :)

[.Jylle.]
0

#10 Ok, ja jag va mest bara intresserad om det fanns men jag ville liksom inte själv va med, ville bara veta! :)

Ambellah
0

#11 okej! :)

Mvh Alice och Morpen :)

[YukiOni]
0

Gammal tråd… Håller på med lite hemma, välldigt skoj Glad

[.Jylle.]
1

#13 Hur har du börjat lära din kanin då? Kan du inte lägga upp lite om hur h*n förbättras och lite så? :)

[YukiOni]
1

Jovisst, har 3 kaniner till agility. 1 hona har kull just nu så ingenting där + en annan hona men hon verkar inte speciellt intresserad i nuläget. Vår hane däremot hoppar, springer i tunnel och "hoppa upp & ner" på komando. Han kan även hämta, plocka upp och kasta saker som t.ex. borstar och mindre pinnar/bollar. 
En hona som jag inte tränar i agility går lös på gräsmattan hemma (utan koppel) och kommer vid inkallning.

So far so good Cool

[.Jylle.]
0

#15 Oj vad duktig! :)
Kan du inte berätta hur du lär honom saker? :)

[YukiOni]
0

Visst, håller på med ett arbete i skolan om agility med kanin så en video kommer förhoppningsvis upp på youtube inom den närmaste veckan eller så, kan slänga upp en länk här.

Men till att börja med, hoppar du med din kanin? Som i kaninhoppning?

Friggeshoppkaniner
0

Hoppar och tävlar i hoppning med mina kaniner och är medlem i Hälsinglands Kaninhoppare men har dock aldrig testat agility men det låter kul, tyvärr verkar det inte finnas så mycket av det i Sverige men kaninhoppning är jättekul det med :)

[YukiOni]
0

Agility e inte så stort i Sverige, men betydligt större i Damnark Obestämd
Videon som kommer upp blir delvis instruktion & information :3

Men att börja med något nytt är alltid det svåraste… Hoppar man med sin kanin så har du grunden för att lära komadon klar Glad

Om din kanin har en ovana, till exempel att den 'kastar' kan du konvertera detta till "apport", "ge mig den" eller "lägg den där".

[.Jylle.]
0

Ja, jag hoppar med min kanin! :)
Lägg upp videon här i tråden sen så vi också kan se den! :)

[YukiOni]
0

Jadå, men det e som sagt ett skolarbete så kan dröja upp till en vecka Obestämd

Men lovar att jag skickar länken hit :)

Juliaskaniner
0

ska bli kul att se videon :D

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[.Jylle.]
0

#21 Jadå! :)