Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettkullplanering-make-maka-sökes
Läst 1144 ggr
JuliaB
0

Leja + Larsson

Idag (den 5/9) är det 17 dagar sedan Leja och Larsson träffades. Leja är rundare om magen och jag är ganska säker på att det kommer dimpa ner smått snart!

Mor: Glädjens Mystisk
E: Silverados Soft Wind U: Axl Rose, okänd siamesfärgad vädurskorsning
EE: Silverados Gt Ch Miss Sunwind EU: Ch From Above

En härlig och bestämd dam som alltid ställer upp beskriver henne väldigt bra. Leja är min första "riktiga" hoppkanin och har en speciell plats i mitt hjärta. Hoppningen förstod hon direkt och klassade upp sig i lagom fart till svårklassen som hon visat är inga problem. När hon är riktigt taggad är det en dröm att hoppa henne! Hemma så tackar hom aldrig nej till en mysstund men inte en för lång då hon hellre vill ner till marken och göra sig av med alla myror i brallan!

Klassning:
Rak Svår 1p
Krok Svår
Höjd Ej Elit (60cm)
Längd ELIT (180cm)

**Far: Larsson
**Okänd vädurskorsning

Larsson är en härlig grabb i sina bästa år. På hoppbanorna är han för det mesta supertaggad och springer på med jämna och luftiga hopp.
Pappa till bl.a. Pussels- Dimonds Are Forever "Olga", The Living Daylights "Dalle", For Your Eyes Only "Coccos" samt Glädjens- Elektra och Galna Tankar "Toka".

Klassning:
Rak Svår 3p
Krok Svår 2p
Höjd ELIT (80cm)
Längd ELIT (200cm)

Jag tror att det kommer bli långa och slanka kaniner med en vilja som heter duga. Larsson och Leja kompletterar varandra enligt mig väldigt bra med deras egenskaper och jag tror att det kommer bli svårt att motstå att behålla en unge.

Färger som med säkerhet kan förekomma är svart, viltgrå, madagaskar och viltgul i enfärgat, brokat och mantlat.
Med kaninen medföljer faktamapp, härstammningsbevis och övergångsfoder. Köpeavtal avtalas.
Priset är inte bestämmt ännu men kommer landa på mellan 400-500 kr.

Endast släkt med Gia/Hilda/Bove och Kasper!

Intresserade: 2-4 st

Vid intresse eller frågor är det bara att mejla mig på julia.bergstrand@hotmail.com. =)

Intresse är ej bindande!

JuliaB
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Larsson

JuliaB
0

Larsson

JuliaB
0

Larsson

JuliaB
0

Leja

JuliaB
0

Leja