Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: om-sajten-sajttävlingar-lekar
Läst 780 ggr
kyrkeliden
0

Vad vill du läsa om?

Ja nu när vi fått lite nytt folk till o hjälpa oss här på sajten så hoppas jag så småningom det kan komma lite rliga artiklar.

Men här behöver vi hjälp…
Vad vill du som medlem här på sajten läsa om?
Vad tycker du det fattas för artiklar?

Alla ideer är välkomna!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

[EllenAlicia]
1

hur man bygger hiner! vet att det finns en sådan men kan ju va kul med en ny som har både skaf och kafs mått och ett annat hinder än muren :)

sånna om de olika klasserna du gör :) ( fasty du kaknse redan gjort alla klasser)

artiklar om höjd och längdhopp :)

etc etc

Vincent...
0

Interjuver med dom olika hoppklubbarna. det skulle jag tycka vara kul, men vet inte hur det skulle gå till?

HAHAHAHAHAHA…..

alicekanin
0

Olika hinder? Kanske dålig idé men men ;)

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

kyrkeliden
0

Alla ideér är välkomna :)

Vi får se sen hur det går att lösa med olika saker men ju fler ideér desto bättre ;.)

Anoki
0

typ vad man ska tänka på när man väljer hoppkaniner. Både om man köper eller sparar en unge från en av sina kullar :)

[EllenAlicia]
0

hur man bästa tränar en kanin :)

Northernlights KU
4

Håller med flera här om vad som hade varit intressant att läsa Glad 

Ett annat tips är en artikel om vanliga problem som kan uppstå i samband med hoppning/tävling och framför allt hur dessa kan lösas, t.ex. vad man gör med kaniner som springer för fort/långsamt, går igenom hinder, sprattlar vid korrigeringar, nosar för mycket, "hänger" i selen, stressar upp sig, har problem med specifika hinder(-typer), blir rädda av tävlingsmiljön, "slarvar" i hoppningen, brunstar osv osv…

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

NinaS
0

Jag läser gärna massor om avel. Och sjukdomar, etologi, utfodring. Hinderbygge, både beskrivningar och lite mer "inspirationsinriktade". Intervjuer, både med uppfödare och andra. #7s förslag om problemlösning låter kanon, sånt vill jag veta mer om. :)

Klara.b
0

Hur man bygger olika sortes hinder! Artikeln om V:et uppskattades väldigt mycket! Kan du göra en liknande om X:et?

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Vincent...
1

hoppkaninbloggar!

där dom bloggar om kaniner.

HAHAHAHAHAHA…..

[EllenAlicia]
0

kankse vi kan ha en tävling här som månadens hoppkaninbild elr något som man tar kort när kanin hoppat och sen röstar man om ni fattar :)

torpetskaniner
0

#11 Det finns en, bara att anmäla sig till :)
Den ska finnas högst upp i menyn!

[EllenAlicia]
0

haha oke såg ej dwet

kyrkeliden
0

#9 oj! vet inte om jag har verktyg att bygga X:et, så som jag tänker att man bygger det. Men ska höra mig för och se om ngn annan kanske har :)

[_hsleiufhbtv]
0

#14 jag har, om du tänker på det sätter när man sågar ur en bit på mitten (bara till hälften) och länkar ihop med likadant på andra sidan. Nu blev det väldigt luddigt förklarat här men är det på det sättet du menar så begriper du x) Alltså så som libra bygger ihop sitt X tror jag!

kyrkeliden
0

#15 ja precis det är så jag tänker :) räver ju lite verktyg som jag just nu inte har och vet inte hur duktig jag skulle få ut det heller (o lite långt med 70mil från pappa) ^^

kyrkeliden
0

#15 Linnea,, vill du bidra med en artikel om hur man bygger X:et så skulle det tas emot tacksamt :) Du kan pm:a mig om du vill :)

[_hsleiufhbtv]
0

#16 haha precis, men jag kan fixa det absolut, problemet är min hemska tidsbrist ^^ men ska se vad jag kan göra nästa söndag. Funkar tidigast då..

kyrkeliden
0

Ingen fara :) Kommit upp lite artiklar här nu så ni får hålla tillgodo sålänge ^^