Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettträning-tips-råd
Läst 598 ggr
Alvirpo
0

bättre tillit?

Som rubriken säger så hur får man bättre tillit till sin kanin? jag köpte en till kanin i torsdags och har setat i hagen med onom och bara klappat honom i buren men an springer ändå iväg när någon kommer och jag kan knappt klappa honom om han inte är i buren! lite hjälp?

Vincent...
0

mata från handen.

HAHAHAHAHAHA…..

Alvirpo
0

tack för svaret menjag har testad det också men han bara luktar lite och sen springer han iväg!

Northernlights KU
0

Du har ju bara haft honom i några dagar, så han kanske inte känner sig riktigt hemma ännu…? En del kaniner kan bli lite stressade/oroliga när de flyttar, de känner ju varken till platsen, ev. andra kaniner och framför allt sin nya matte/husse.

Fortsätt som du gör att klappa och umgås mycket med honom, så kommer det säkert att bli bättre med tiden när han känner dig mer. Glad

Sen är vissa kaniner, kanske framför allt hoppkaniner, sådana till sin personlighet att de hellre vill springa omkring när de är i hagen istället för att sitta och mysa med matte Flört Det handlar alltså inte så mycket om bristande tillit.

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

Alvirpo
0

#3 okej! tack, han kanske känner sig lite stressad/orolig…  ja han är ju hoppkanin och han springer runt,runt,runt i hagen:)ja. han kanske känner sig lite stressad/orolig… sak fortsätta klappa och umgås så mycket jag kan med honom då:) tack!!

torpetskaniner
0

Att få sin kanin att lita på en tar inte enbart några dagar. Alla kaniner är olika, men du kommer märka skillnad om du t.ex. matar från handen, klappar och umgås med honom. Det kan ta veckor, månader.. ja tom år :)