Hane , att göra ?
Har en hane på cirka 3 månader som är avlad för hoppning han har fått hoppträna 3 gånger å han är väldigt nosig dvs att han sitter å sniffar i minuter på t.e.x kaninbajs från annan kanin,kiss osv. Och jag undrar om de blir bättre ifall jag kastrerar honom !?För han hoppar jätte bra om han liksom " är först " på stället där han ska hoppa så jag tycker verkligen sniffandet är ett problem på tävling osv! Snälla ge mig tips :) !
tack på förhand!! :)
ingen som har tips ?
ta upp hans huvud genom att sätta nå finger under hakan och putta upp lite lätt, så efter ett tag så har han nog lärt sig att inte nosa:) läst om det och det kankse funkar^^
/ Angelica
#2 : ja har provat det men de funkar inte riktigt han är väldigt liksom brydd i sitt revir å han märker revir ÖVERALLT! ;/vad tror du om kastrering då?
Tack för svaret iaf! :)
#2 Jättebra tips! Det brukar hjälpa på många nosiga kaniner 
#3 När du tränar kan du ju försöka att bara fokusera på att han ska röra sig framåt. Vi han stanna och nosa så prova att "putta på" honom lite mer så att han fortsätter framåt istället. Bygg bara små låga hinder och strunta i om han river eller inte, utan ha fokus på att han tar sig igenom banan utan att stanna för mycket.
En del hanar är lite extra nosiga under sin "tonårsperiod" och blir bättre sen som vuxna. Å andra sidan finns det dem som bara blir mer nosiga ju äldre dom blir också…
Hur som helst är det för tidigt att kastrera en 3 månaders kanin, så du kan ju vänta och se lite hur det utvecklar sig innan du beslutar dig för att kastrera eller inte 
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one