Hinder
Heej!
Jag har byggt massor av hinder och nu har mina ideer tagit slut liksom.. någon som har några ideer hur jag kan bygga nästa hinder?.. 
Bilden visar hur mitt senaste bygge såg ut.
Besök gärna MIN blogg: kaninliv.bloggo.nu
Du vet att det kan vara farligt för kaninen om den skulle riva när hindret är fast va? Jag rekommenderar märlor till hindren istället, då är hindret rivbart.
Dessa kan du göra av krampor som de kallas, eller U-spik som de också kallas på ett byggvaruhus :)
Vet ju inte vilka hinder du har, så skriv gärna vilka du har så kan jag (och andra) komma med förslag! :)
#1 Plaströren kan åka av hur lätt som helst så det är ingen fara :)
Jag har byggt ett hinder som heter svinrygg på 45 cm. (med mälor).
Och sen helt vanliga hinder som ej är rivningbara men dom är godkända. alltså 20 cm. :)
ser ut som att du har rör/rundstavar som sitter fast för att stabilisera hindret? en i mitten av hindret och sedan en i på varje sida i nedkant.
jag varken vill eller brukar vara en moralkärring men jag känner att jag behöver yttra mej för det där hindret är inte säkert att använda.
Hindret är inte rivbart i den mån som det måste vara.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Jag sågade plaströren lite för korta så om man rör jätteförsiktgt så rasar alla pinnar, jag har absolut tänkt på kaninen och att hon ska kunna riva när hon hoppar, jag lovar.
Jag har tre grövre pinnar som kan fara av hur lätt som helst, jag är ju inte så dum så jag vill göra illa min kanin. nog tänkte jag innan jag byggde.
på min dator ser dom fastnitade/skruvade ut, om de kan ramla hur lätt som helst, vad är det då som håller hindret stående? ser inga fötter/bottenplattor på bilden
#5, varför hålla på och tjafsa så mycket, det är jag som jag byggt hindret och jag har MYCKET väl skrivit om att det finns två grövre pinnar längst ner som ska hålla i hindret som är 2 cm från marken. Hon kan absolut INTE skada sig på dom.
#5 därför att jag anser att hindret ser osäkert ut.
Det finns ju en till upptill i mitten av hindret?, vad händer om kaninen missbedömmer hindret och hoppar in i den?, sitter den fast så säger det pang, har du otur skadar sej kaninen till följd av det.
Kaninen kan dessutom landa på "rören/pinnarna" som sitter fast och även om kaninen inte skadar sej så lär det inte vara särskillt bekvämt!
Min kanin hoppar längdhopp, alltså över 1,5 meter så jag ser inget problem med det. Det är därför det är anpassat för henne, ingen annan. tro mig.
#8 missförstånd kan hända alla kaniner och förare. Isåfall skulle ju alla elithinder i princip vara fasta, då de kaninerna oftast kan både hoppa långt och högt.