Zingo och sitt hoppande ;)
hej! när jag ska hoppa med Zingo och hon ska hoppa ''bra'' så får jag inte hoppa så mycket så har nästan helt slutat träna hemma och så måste hon va inne en dag innan det är tävling (oftast) för hon riktigt ska hoppa :) hon tycker det är kul att hoppa och å men inte för ofta bara men vrf är det så?
va på tävling igår och ibland är hon verkligen inte på hopp humör så hon bara äter gräs istället eller fjantar sig och igår var det så FAST jag inte hoppat på 5 veckor D: ;) fast då hae jag inte henne inne i buren dagen innan..
hur kan jag få så honn är mer intresserad av att hoppa :)?
När du tränar så hoppa inte så länge och sluta när det går som bäst. Hoppa inte så högt häller 15-25 kanske. Hoppa typ 2-3 gånger:)
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com
Det är ett jättebra tips att inte hålla på så länge och att sluta när det går bra
Mina kaniner brukar få lite godis i buren när hoppträningen är avslutad. Fast ärligt talat vet jag inte om kaninerna lyckas koppla ihop att de får godiset för att de har varit duktiga, men försöka kan man ju 
I övrigt får man helt enkelt testa sig fram till vad som fungerar bäst för ens kanin. Alla är ju olika och en del går som bäst om de får hoppa ofta (men lite åt gången), och en del behöver i princip aldrig hoppa (utöver tävlingarna).
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
okej :)
#1 men hon e ju i lätt klass då får ja hoppa 30cm med henne ;) gör redan som du säger ;) och brukar sänka en bom i slutet alltid :)