Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettavel-färg-genetik
Läst 733 ggr
Fia9000
0

Låna ut hane...

Hur går det till om man lånar ut sin hane för parning? Liksom får man nån summa pengar osv…

(Menar inte att jag bara bryr mig om pengar, det var enda frågan jag kom på just nu, hade fler nyss.)

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

Swadika
0

Inom hundar iallafall, så får man en valp eller priset av en valp :) Kanske är det så inom kaniner också?

vet ej men ville sätta en tass här ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Fia9000
0

#1 Mamma sa lika dant som du, hon kan mer om hundar än om kaniner. :) Jag själv tycker att det skulle vara rimligt för kaniner också.

/Sofia

- Bradley Will Simpson

Stiinisen
0

Man brukar ta kostnaden för en unge. :)

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

Vincent...
1

andra tar en avgift för parningen.

HAHAHAHAHAHA…..

kyrkeliden
3

Tycker det är ganska ovanligt i hoppvärlden att man tar betalt för parningen.

De flesta brukar ta en avgift per levande unge vid 8veckor. Vanligt är en tredjedel av priset som varje unge säljs för.

Ex. Det födds 6st ungar. vid 8veckor lever 5st som säljs för 600kr styck. då får man 200kr per unge (en tredjedel av 600kr) x 5 = 1000kr.

Man brukar också ha valet att ta en unge ur kullen istället. så antingen får man en kostnad per unge eller så tar man en unge ur kullen.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Fia9000
0

#5 ok, riktigt bra förklarat! :)

Jag har nämligen en hoppglad vädurskorsnings kille på ca 1 o ett halvt år som tycker att det är intressant med honor. Han har nyss gått upp i medelsvår i rak bana och har två pinnar i krok lätt och två i höjd. ;)

/Sofia

- Bradley Will Simpson