Lära kanin att hoppa
Jag har en Teddydvärgvädur som är ett riktigt energiknippe.
Första dagen hon var hos mig hoppade hon ur kompostgallerhagen (med hjälp av ett hus på ca 30cm) Vet att hennes släktingar har varit väldigt duktiga på att hoppa.
Gjorde sen ett hinder på ca 15cm, efter en stund hoppade hon över det. Funderar nu på att börja hoppträna henne, men vet inte hur man gör.
Vorde snällt om någon kunde hjälpa mig med detta.
Ta ngt bra kaningodis som hon tkr om, pretty pets e väldigt bra tkr jag, och så tar du godisen framför henne och ger henne det först när hon bara tar tassen på hindret och sen när hon har förstått det så tar du det ett steg till, hon måste hoppa över hindret och då berömmer du och ger godiset till hon.
Alla kaniner tycker inte det e roligt med hoppning, min lilla hanne tkr de e ganska roligt och lärde sig fort men min stora hona tkr inte de e så roligt så har tagit lite längre tid för henne att lära sig.
Lycka till =)
Gå in under artilkelsamling häruppe till vänster på sidan så hittar du mångar bra artilklar om hur man börjar att hoppa med sin kanin. Lycka till!
Tack så mycket!
#4 om du ska tävla så får man inte putta med foten :P
#5 Haha tävlar ju inte ens (inte än) ;) Det är första gången hon hoppar så ja :) Men det är bra att du säger till :3
# 6 Så få man inte locka med godis om man ska börjar tävlar med kaninen .Men hemma kan man göra det om inte ska börja tävlar .jag lockar inte med godis enda jag gör säger bra till kaninerna och klappa dom efter träning
hur många månader är hon :)?
1år och 4 mån. Första gången hon provar hoppa :D Hoppas på att kuna börja tävla med henne. Kommer öppna en helt ny värld för mig :)