Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 581 ggr
Anoki
0

Mina kaniner

Hallå!

Har sett andra som presenterat sina hoppkaniner, så då måste ju jag också göra de :P
Har just nu 3 stycken.

Gör ett inlägg för varje så ni kan väll vänta att kommentera tills jag presenterat alla tre :)

Anoki
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min första egna kanin heter harry och är nu 5 år. En riktig storhoppare!
Vi hoppade hemma och han fick mig att älska sporten, vi anmälde oss till träningar under 1 år. Under den tiden tävlade vi där, 2 gånger. Första vann vi och andra kom vi trea. Han är lejonhuvad vilket alla mina kaniner är. Japantecknad gul-svart. Jaja nu ska jag länka hans youtube videos så får ni se vilken sjärna han e :D

Har också planer på att börja i en klubb och sedan börja tävla på allvar istället för att bara hoppa hemma :)

www.youtube.com/watch?v=OJpBGyIgcl4&feature=plcp http://www.youtube.com/watch?v=fltSJDioexY&feature=plcp http://www.youtube.com/watch?v=Vx8F8HwNIfI&feature=plcp

Anoki
1

Mitt andra lejon som kom hit är Hilda, hon fyllde fyra igår. Tidigare har hon inte visat nått intresse för hoppning, men nu i sommar har vi börjat lite smått. Hon är dock inte renrasig utan har även angora i sig (tyvärr). Men hon är som en liten hund och de e väll där de krockar med hoppningen, hon springer ju till mig som är brevid hindren XD.
Hilda är blå brokad.
Hon är också sjuk, en massa fel på henne då hon e från djuraffär :(, någon som vet om man får tävla med en sjuk kanin? eller beror de på va de e för sjukdom?

Har inte någon video på henne när hon hoppar, men ska lägga upp en ny så snart jag kan, dock en med alla 3 när dom hoppar :)

Anoki
1

Och sist o minst är min lilla tjej Hippi. Hon är en havanna tös på 1 år.
Väntar just nu sin första kull. Hippi är den som gjort störst framsteg på kortast tid. Alla blir förvånade när dom ser henne hoppa. Vi har kommit varandra mycket nära och hoppar bara med mig. Hippi köptes då vi vill börja avla med stamtavla då harry har det, ockå kunna ställa ut en till kanin.

http://www.youtube.com/watch?v=SvyJRgB6ozE&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=1q5yS523WL0&feature=plcp

[RC1393]
0

Finingarna! :D

[EllenAlicia]
0

söta :)

Northernlights KU
0

Guuuuuud så söta de är alla tre :)

#2 En kanin måste vara frisk för att få starta på tävling. Vad är det för fel på henne?

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

Anoki
0

tack båda, har en till som hoppar men bara ibland, enligt henne e de kul typ varannan vecka X).

aa okej. Ganska mycket faktiskt, diaré, bettfel, fel på ena klon, infektion på ena ögat som inte ger sig, kännslig hud :/

Juliaskaniner
0

bettfel och sånt är inte farligt, diarre går att behandla, jag köpte några droppar som jag hade i maten på en djuraffär, han har aldrig mer vart dålig i magen så, känslig hud gör inte heller nått antar jag, inte bra det med klon, då ska man inte hoppa med den, du borde gå till veterinär med både öga och klon.. :)

fina kaniner förresten! :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Anoki
0

Jag har vart oss veterinär, och dom kunde inget göra. Vi har bestämt oss för att låta henne somna in. Men tänkte eftersom hon verkligen älskar att hoppa så vill jag inte ta ifrån henne de nu den sista tiden

Tack :)

Juliaskaniner
0

Nejmen gud vad tragiskt.. Kan inte undgå dendär tåren i ögat, aldrig kul när dom kommer försvinna, men det är ju bäst för kaninen! Kram!

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Anoki
2

jo de e synd, riktigt tam. SOm en liten hund som kommer när man ropar :'3, men de blir nog bäst så för alla

Northernlights KU
0

# 9 Usch, vad tråkigt… Det är alltid ledsamt att ta farväl av en älskad vän. Men du ska ha stort cred för att du tänker på kaninens bästa!

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta