(S) Hoppkanin för kravlös människa
Det här tar emot, men jag intalar mej själv att jag faktiskt gör det för hans skull och inte för min egen.
Sune köpte jag 09, han var mitt första impulsköp och så fort jag såg honom skulle jag ha honom. Någon dag senare kom han hela vägen från skåneland upp till örebro.
Ärligt talat, hade jag aldrig tagit med honom som skrapkanin i lättklassen förra året hade jag aldrig övervägt detta.
Men nu är det som det är, och jag tycker det är synd att Sune-boy ska sitta och skräpa här hemma när det enda han vill är att få komma ut på banorna igen.

Sune är en genomsnäll kanin som ser lite ut som en förvuxen kaninbäbis, han har den typiska bäbis-looken kvar.
"Problemet" (även om jag själv absolut inte skulle vilja kalla det ett problem) är att han kunde inte bry sej mer om ifall han river eller inte, han är slarvig, han tar flera bommar på de större hindren och även på de mindre och detta verkar inte vara något som går att träna bort. Jag har försökt med konstens alla regler men han är bara glad om han får hoppa.
Förra året när jag tog med honom som skrapkanin i lättklassen kunde nog vem som helst se vilken kanin på plats som hade roligast, han skuttade runt och hade jättekul, och därför gör det lite ont i mej när han blir bortprioriterad och inte får följa med bara för att jag gett upp hoppet om honom som hoppkanin. Jag "måste" prioritera mina duktigare förmågor nu när jag varken har körkort eller fast jobb.
Därför överväger jag en flytt för Sune, för han är världens trevligaste kanin som bara har en ambition i livet och det är att få följa med och hoppa.

En annan sak som är värd att nämna är att han har problem med att bli lyft, efter envist arbetande från min sida när han var liten lyckades jag få honom att acceptera lyft kortare stunder (såsom en korr t.ex.), men han verkar vara rädd för att bli hållen och börjar då sprattla hysteriskt. Eftersom jag inte kunnat arbeta bort det har jag valt att arbeta runt det.
Sune har tidigare gått ihop kortare stunder med en annan hane under strikt uppsyn, detta har inte varit några som helst problem och därför tror jag han skulle funka utmärkt med att bli kastrerad och bo med en hona om det är av intresse.
Anledningen till att jag inte skriver denna annons till hans fördel är att jag vill vara helt säker på att han verkligen hamnar rätt.
Jag vill att han ska få tävla, han är helt okomplicerad på tävlingar, hoppar hindret man styr på och om jag minns rätt har han aldrig korrat ut på ett hinder, han hoppar vad som helst.
Helt enkelt, världens snällaste kanin med sina fel och brister letar trogen kravlös människa som kan älska honom för den han är och inte den han kunnat vara.
Sune är japanbrokad, föd hösten 09, efter Ch Need For Speed Hot Pursuit som vunnit SM 10(?) och kom 2:a(?) 12, och Eminos Aldrig Livligare än mej.
Sune är medelsvår i båda i KAF och lätt i båda med en pinne i rak i SKHRF. tävlingsbok(böcker?) medföljer, samt sele+koppel om det är av intresse.
300:-
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |