Tid på träning?
Hur länge tränar ni med era kaniner per gång? Har precis börjat med hoppning och vill ju inte köra för mycket med honom, inte för lite heller. Det ska ju ge nått. Han är ca 8 månader gammal.
Jag hoppar Ruth ca 30 cm, 5 hinder ca 2-4 ggn :) 1 ggn i veckan yngefär, då jag inte börjat tävla än.
När jag är hemma tävlar jag ungefär en gång i veckan eller varannan vecka och då tränar jag inte men annars ställer jag upp 8-10 hinder och låter varje kanin hoppa max 3-4 ggr. :)
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Ok, då ligger jag rätt bra med vår träning. Tack 
ser att jag också gör som de flesta, ställer upp hinder som är max så höga som klassningen kaninerna är på (alltså en kanin som är lätt klassad eller ska göra debut på 30cm högst) och låter dom hoppa ca 3-4 ggr. Sen följer jag alltid orspråket "man ska sluta när man ligger på topp" ;)
Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/
Jag tränar inte mer än 1 gång i veckan. Blir inte mer än 20 min, olika på hur många gånger jag hoppar. Slutar dock när det går som bäst :)
Ska bli så kul att börja tävla och se hur det går. Hemma hoppar han fint och med bra fart. Rev bara ett på träningen igår. Sen blir det ju lite annat när man är borta, massa nya intryck och lukter. Han är lite tjejgalen 
#6 Haha låter som min lilla kille. ;) Här hemma hoppar han fina luftiga hopp med bra fart men på tävling nosar han som bara den! Fast det har börjat bli bättre. :) På vår senaste tävling slutade vi på 0+1 (nos i vattengraven) och kom tre placeringar från pinne. :)
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
när jag väl tränar, sätter upp typ 3 hinder, hoppar tills dom går nollat (ca 1-2 gånger) är inte så mycket, men då känner dom att dom kan och är duktiga, då ökar lusten :D
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
jag hoppar ca 2 st rundor och ev. får dom hoppa om ett hinder dom tyckte var klurigt :)
HAHAHAHAHAHA…..