(s) Tribe's Snötroll
Fullständigt namn: Tribe's (ej registrerat) Snötroll
Smeknamn: Åre
Född: 28 November 2010
Färg: Svart/Gul japanbrokad
Kön: Hane
Åre var kärlek vid förta ögonkastet, han var nog kullens stora buse. Inte så konstigt att just jag fastnade för honom. Åre är än idag en kanin med mycket energi med positiv inverkan. Det finns ingen dag utan att han gör sina underbara race i hagen med flera glädjeskutt direkt efter varandra. För mig är han en väldigt speciell kanin, han är en underbar kompis med mycket egen vilja. Han har alltid varit kaningårdens "nallebjörn", inte bara för hans väldigt vädursliknande huvud utan han har en otroligt mysig personlighet och älskar att bli klappad i knäet.
På banan taggar killen till, när man sätter ner honom framför målbommen trummar han bakbenen mot marken för att snabbt få upp ett tempo lagom nog för att komma över de allra svåraste och högsta kombinationer. De som känner honom vet att han mycket snabbt klättrade upp i klasserna men hamnade sedan i en svacka när inomhussäsongen tog fart. När vi hoppar hemma finns det inget som kan stoppa det här krutpaketet. Det är full fart framåt som gäller och inget annat. Eftersom Åre inte är färdig på banorna ser jag helst att han hamnar hos någon som vill tävla och träna mycket med honom eftersom att han tycker det är så kul, samt att han mår så bra av att få hoppa. Han skulle även passa hos någon som vill ha en fin avelshane med mycket fina linjer bakom sig. Han är inte släkt med allt för många "större" led, vill du satsa på uppfödningen med mer "obesläktade" kaniner är Åre något för dig. Han är släkt med Sheldon, Elliott, Tess, Lucky och Love. Åre är efter Sheldon, (obesläktad) samt undan Royals Queen of Bravery, båda föräldrarna har tidigare gett otroligt fina avkommor.
Klassning
Rak: Svår 2 pinnar
Krok: Svår
Höjd: Ej startad (rekord 80 cm)
Längd: Ej startad (rekord 190 cm)
Pris: 500 kr, billigare vid snabb affär.
Med kaninerna medföljer tävlingsbok och tillhörande pappar som härstamningsbevis samt stamtavla. Känner du det minsta intresserad så tveka inte att höra av dig! Skriv ett mejl till mig lite om dig själv och vad du har att erbjuda. Jag bor i Stockholm och transport kan lösa sig. Dock så jobbar jag väldigt mycket och har inte möjlighet att ta mig något längre bort, alltså bör du kunna hämta eller att vi letar transport på annat sätt. www.premiumshoppkaniner@hotmail.com
Väl mött! ![]()
wow, gid vilken cooling du har där!
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
#1: Ja visst är han fin! :-)
åh *käääär*
Men hur funkar det att para honom med en schecktecknad ?
Vet ju att man inte ska para vittecknad + vittecknad ? :/
Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/
#3 Haha :) Jag har inte någon vidare erfarenhet när det gäller schecktecknad, dock tror jag eftersom man inte bör eller ska överhuvudtaget para två brokade kaniner att man inte heller ska para en brokad kanin med en schecktecknad kanin. :)
#4 har trott samma, men hur gör dom med tysk jätte scheck t.ex. ? :/
#5 jadu, som sagt så har jag ingen vidare erfarenhet av schecktecknad så kan tyvärr inte svara på frågan :/
får kolla upp det, kanske är intresserad om han finns kvar, och beroende på vart du finns? :)
#7 ja kolla upp det du :-) vad kul! Jag bor i Stockholm, ungefär 20 minuter från stan. Det går tåg ock buss hela vägen hem till mig så det är lätt att hitta. :-)
#7 Något jag borde tillägga är att jag för tillfället är i Turkiet (kommer hem om 1 vecka) så jag har endast tillgång till internet på kvällen. Där av kommer jag att vara lite seg med att svara. Så att du vet. :-)
#8 ja men det är inte så långt ! :) hör av mig när jag vet ! :)
#5 Scheckar/brokat/mantlat spelar ingen roll, det är samma gen det sitter på. De som avlar på scheck-raser vet hur en vitscheck ser ut och avlivar de ungarna.
Ursäkta om det blev lite OT nu
//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015
#11 tack ! kanske är intresserad av gossen ändå, hmm
#11 som jag tänkte :-) #12 vad kul! :-D jag kan även berätta att han är rätt så obesläktad inom hoppvärlden så vill du avla på honom så är han en toppenkille :-)
det är ju en avelshane jag är ute efter så låter bra! PMa mig så pratar vi mer :)