Dvärg Löwen
hej! jag har en 3 årig dvärg löwen. Skulle han kunna bli en bra hoppkanin, eller alltså är dvärg Löwen en bra hopp ras?
/ Angelica
Alla kaniner KAN hoppa, man alla kanske inte VILL det
Det finns lejonhuvudade kaniner som hoppar så du kan ju absolut prova. Min kanin har lejonhuvad i sig och han hoppar gärna här hemma
Vill man tävla i dom högre klasserna så skulle inte jag satsa på en lejonhuvad, men dom klarar absolut av att hoppa.
Har hoppat lite men honom men han vägrar att hoppa om det inte är mot hanns bur:/
/ Angelica
De bestämmer du ju själv lite. Om du har tålamod och vet hur du ska göra det så går det säkert=)
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com
finns väl iongen ras som heter dvärglöwen ;) ?
eller har ajg fel?
#5 löwen är ju det tyska (tror jag det är) ordet för lejonhuvad, och lejonhuvad är ju en dvärgkanin … men nej det finns ingen ras som heter "dvärg lejonhuvad/dvärg löwen " om man nu skulle se det så 
Dvärglöwen - lejonhuvad kanin (skulle jag gissa på).
Alla kaniner kan hoppa, vet en tjej i vår klubb som hade en riktigt duktig lejonhuvad kanin. Det är bara att pröva och se!
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Jag har en liten dam som är lejonhuvad och gotlandskanin och hon kan hoppa! Stort höggt långt och snabbt också. I början så fatta hon inte riktigt men efter 2-3 träningen så börja hon fatta vad hon skule göra och märkte att det var kul också :D
jag skulle gissa att dvärglöwen är en lejon kanin som är mindre än rasstandarden?
har sätt en kaninuppfödning med mini löwen.tror jag det var :)
HAHAHAHAHAHA…..
Min kompis har en mini löven=)
Jag hoppar med min hermelin, som är den minsta rasen. Det handlar bara om viljan! Jag tror att alla kaniner kan klara minst lätthöjd, sedan blir det ju tyvärr 80 långt i medel men höjden är inte problemet för dem flesta!
Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare
Medarbetare på Kaninhoppning ifokus
#10 Löwen är det tyska namnet för lejon, alltså har din kompis ett "mini-lejon" om hon säger att det är en mini löwen. Det heter lejonhuvad kanin, vi är i Sverige.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#12 fast vill hon kalla de för löwen så får hon göra det, oavsett om vi är i sverige.
Håller med Bolten! Tycker inte det är fel att säga löwen istället för lenjonhuvad kanin…
#12 har försökt att säga det till hene men hon säger: Nej det är en tysk ras i sånna fall.
#13 Det skapar bara förvirring. Många tror att det är 2 olika raser löwen och lejonhuvad kanin och det blir ju fel.
Enligt MIG spelar det absolut ingen roll vad man säger, för det är exakt samma ras. Själv säger jag löwen.
#16 De flesta vet att det är samma, och är det någon som inte vet det så är de enkelt att förklara. Men som sagt, att klaga när folk säger Löwen eller Lejonhuvad skapar enligt mig dålig stämning, framförallt för jag tycker du skrev de på ett mindre trevlig sätt och för de andra helt onödigt eftersom det är var och ens åsikt vad man vill kalla det.
#18 Jag har inte skrivit på otrevligt sätt.
Bara för att man inte har smilisar osv är man inte otrevlig. Hade jag svurit, sagt det på ett annorlunda då hade det varit på ett mindre trevligt sätt. Men på det sätter jag skrev, var inte otrevligt
Då har vi olika åsikter, skriver man "Det heter lejonhuvad kanin, vi är i sverige" så anser jag att det inte är så trevligt utan mer beserwiser.
Menmen tillbaka till ämnet :D
Kort och lätt - man får väl säga vad man vill. Själv säger jag helst löwen då det låter mycket mysigare ^^ men ingen ska hålla på och rätta tycker jag, det är ändå samma ras. Så låt folk säga vad dom vill, för båda är ju rätt inte sant? Men TS, precis som #1 säger kan alla kaniner hoppa, inte alla som VILL det dock :)
#21 Han kan hoppa men det är det han inte hoppar när jag vill att han ska göra det.. förra sommarn hoppade han in i sommar buren från hagen och buren är typ mer än en meter hög..
/ Angelica
#20 Du får tolka det som du vill, men du tolkade det galet fel i alla fall :P
#22 Men vill han inte hoppa hinder, tvinga inte han :)