Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettot-övrigt-måste-skriva-av-mig
Läst 630 ggr
iWontBite
1

Presentera dig själv

Nu var det längesedan vi hade en sådan här tråd och jag har sett många som jag inte vet någonting om. Det är alltid roligt att veta vem som gömmer sig bakom "screen-namnet", speciellt när man pratar om att mötas på tävlingar :)

bild + namn + en kort presentation av dig själv och vart du tävlar

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

NelliZ
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag heter Julia då. 
Är en 12 årig tjej som bor utanför Göteborg. Har haft kanin sedn jag var 6 år gammal. Och hoppat sedan några år tillbaka, dock var det iår jag har börjat tävla. :) Har vart på 1 tävling ensålänge, hos trestads kaninhoppare. Där kommer jag också fortsätta tävla. Min första, och nuvarande kanin heter Selma. En hermelin korsning på 6 år, som jag haft sen hon var bebis. :) Utom kaniner och kaninhoppning brinner jag även för hästar och rider väldigt mycket. Har en medryttar häst som heter Mindy. Fritiden som finns kvar efter kaninen och hästar ängnas åt mina underbara vänner. :)

//Julia

NelliZ
1

OH, shit…..postade i fel tråd…:O Någon som kan ta bort inlägget?

//Julia

iWontBite
1

Nej, nu vet jag inte vad som hände för mina två trådar har slagits ihop  O__O Tråden du skulle skriva i är borta? Men jag kan gå in och ändra tillbaka om jag minns vad det stod och flytta den här tråden.
Vad i hela..

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner

NelliZ
1

Hursomhelst tror jag att jag kommer på tävlingen. :) 
Hoppas isf mini.

//Julia

NelliZ
1

#3 Jag vet….när jag trycker på presentera tråden kommer man till denna….skumt xo

//Julia

iWontBite
1

#5 Ja, jag gick in och hanterade så det står ungefär som det gjorde i presentera-tråden nu när du väl har skrivit. Märkligt!

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner

NelliZ
1

#6 Eh…jaa x)

Vad hände med trestad tråden nu då??

//Julia

[RC1393]
1

Hej!

Jag heter Sonia och är 14, snart 15år.

Jag har inte börjat tävla än då jag inte har någon kanin som passar till det, men jag har tänkt börja tävla i Västerbottens kaninhoppare nästa år :) (har en hoppstammad kaninunge på g! :D )

Jag har en tysk jättescheck, Brantas Tiny Tiger (2år) och är "fodervärd" eller vad man ska kalla det åt min systers kanin Mimmi (6år).

Mimmi är en dvärgkorsning som har varit vanvårdad men vi fick henne för 3 år sedan och i år började jag träna henne, men vi kommer nog aldrig ut på tävling eftersom Mimmi är väldigt osäker kring nya människor och platser och är ganska rädd för barn och ljud, dessutom är hennes höjdrekord 20cm och hon är rädd för högre hinder och vill inte hoppa en hel bana på 20cm, så jag ska försöka få henne stensäker på lägre höjder och bygga upp hennes självförtroende :)

Sen gillar jag hästar också, har 2 egna ponnyer, Primula II RC 1393 (17) (därav mitt namn :P) och Little Sparrow (3), båda connemaror och Primula är mamma till "Sparven" :)

(har ingen bild på denna datan tyvärr :/)

NaDa...
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallo, jag heter Nadja och är en glad 15 åring (eller, tja, 14 år och 11 månader ;)

Jag har haft kaniner sen jag var 10, och hållite på med kaninhoppning i dygt 4 år, eftersom att jag började med hoppningen nästan precis efter att jag fått kanin, eftersom att min kompis tränade (och tränar) kaninhoppning med sina kaniner.

Jag bor på den lilla ön Åland, som hör till Finland. Men jag hoppas på att jag kan flytta till erat avlånga land när jag blir myndig, även om jag alltid kommer att vara Filändare/Ålänning. :)

Förutom Kaniner så älskar jag att Fotografera. Insekter, djur och natur är favoritmotiven. Fotograf är något jag vill fortsätta jobba med som vuxen, och då kommer jag att läsa in mig på fotograflinjen efter grundskolan.

Just nu har jag 4 kaniner, Min blåa dvärgvädursdam Lisen på 5 år, som endast är kelkanin och som inte tävlar. Min envisa herre Mando som är en viltgrå renrasig dvärgvädur på 4 år, han tävlar lite ibland på lättklass, men mest för skojs skull, han har inte farten för att klara att få placering. Elvis, som är en viltgrå dvärgvädur, som är född här hemma som var resulatet av en tjuvparning mellan Mando och Lisen, Elvis är 3 år och hoppar mycket bra, hade vi bott i Sverige hade vi nog varit i msv klassen, men här på ön har vi bara lätt och mini, inga pinnar..
Coco är min svarta holländarkille på dryga 2 år, han kom hit som omplaceringskanin och jag ångrar inte en sekund av att ta hit honom! Coco har just börjar få grepp om hoppningen, på tävlingar är han lite luktig, men det håller vi på att jobba bort.

Oj.. Det blev en lång text.. o.O

Jag med alla kaniner här hemma :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg