Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: köp-sälj
Läst 1360 ggr
Bokdungen
1

Harkorsningsungar till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ungarna är nu leveransklara :-).

En av kullarna är efter en vitörad och där blev en unge med wienerteckning. Finns en vitörad i kullen till salu om det är någon som är intresserad av att avla på den teckningen. Annars säljes de till hoppning/sällskap.

Den andra kullen är efter en blå hona och en svart tan hane. Båda föräldrarna är harkorsningar. Finns två viltblå ungar till salu i den kullen, en hane och en hona. Mamman heter Grönängens Makaon och pappan Busebos Energy.

Bilder på ungarna finns på www.bokdungen.se under "Djur" och "Kaniner". Vill ni veta mer om någon av dem, maila! (nina@bokdungen.se)

[Jawa´s]
0

Oh herre gud så snygg black velvet är! Galet vacker!

Bokdungen
0

Emelie: ja hon är en riktig snygging! Flört

Bokdungen
0

Finns bland annat två vitörade till salu. Ev också en viltröd (svart tan-bärare) hane och en blå hane.

Wellingtons
0

På hemsidan står det att det är sverigeharar,och här, harkorsningar!? :) Men jag är riktigt intresserad av Fire and Ice.. Men hur stora kommer dom att bli?

Bokdungen
0

Sverigeharar är harkorsningar, storleksmässigt ett mellanting mellan Dvärghare och Belgisk hare kan man säga ;-). Här kan du läsa mer om Sverigeharen: http://sverigehare.web.surftown.se/omsverigehare/standardinfo.htm.

Du får gärna skicka ett mail om du är intresserad av någon av dem :-) (nina@bokdungen.se). Kollar inte härinne så ofta så det är lätt att missa…

Bokdungen
0

Finns ungar kvar :-)

[.Jylle.]
0

Varför står det Harkosningar här och Sverigeharar på din hemsida? :)

[Bolten]
0

#7 sverigehare är inte en godkänd ras, alltså är de harkorsningar

[.Jylle.]
0

#8 Så en sverigehare är samma sak som en harkorsning?

[Bolten]
0

#9 sverigehare är en ras som är under utveckling eller vad man ska säga. Men ja just nu är de en korsning mellan olika harar.

[.Jylle.]
0

#10 Då förstår jag :)

Beatrice_Love_Kaniner
0

åh, vill ha men skåne är för långt för mig!!! Super ledsen… Gråter

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Bokdungen
0

Var bor du? Transport till utställningen i Alingsås går att ordna :-)

Beatrice_Love_Kaniner
0

Jag bor i stockholm… ;( och tyvärr så ska jag inte hela vägen till Alingsås…Gråter

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Bokdungen
0

Transport till Stockholm brukar inte vara några problem. Hör av dig på pm om du är intresserad :-)

Bokdungen
0

Hemsidan är uppdaterad med nya bilder på de leveransklara ungarna och det har tillkommit ett par nya ungar som inte är leveransklara riktigt än :-).