Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: allmänt
Läst 910 ggr
Vincent...
1

hur mycket motion får era kaniner?

hej!

hur mycket motion får era kaniner per dag?

tex sele ock koppel, rasthage, springa lösa, hoppa hinder mm…

HAHAHAHAHAHA…..

Viilmaa
1

Mina är ute i hagar 7-8 timmar per dag, beroende på väder. Jag försöker ta ut de i sele så ofta som möjligt, då springer jag med de i backar och på vägar för att bygga upp konditionen och muskler. 
Hoppar gör jag inte alls ofta, mesta träningen får de på tävlingarna :)

// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner

Vincent...
1

mina kaniner rastas i hage några timmar per dag, beror om det är skola och hur vädret är.

dom får komma ut i sele varje till varannandag, cirka 10 min.

tränar gör jag nästan aldrig, hopptävlar gör jag varannan vecka då får dom lite motion där! :)

HAHAHAHAHAHA…..

alicekanin
1

Mina kaninr har tillgång till at springa i en ganska stor hage dygnet runt, promenad kaske 5-7 gånger i veckan, hoppa 1-2 gånger i vekan och så gräs hage också men det är för att dom ska få äta gräs=)

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

Juliaskaniner
1

tävlar i regel varje vecka typ, så hoppning 1 gång (och nån träning om det är en ny kanin eller någon som verkligen behöver det) sen sele ca 5 ggr i veckan, sen är det hagen som gäller ;)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

NaDa...
1

Det är olika för alla kaniner här hemma.
En får vara ute i en 8 gallers komposthage minst 5 timmar per dag.
Två (som bor tillsammns) har en ordentligt stor bur där de kan springa och skutta av sig varje dag. De får komma ut någon gång i hage de med, men det är mest för miljöombyte.

En får springa lös på gården varje dag, vissa dagar kan det bli runt 4-5 timmar, vissa blir runt 30 minuter till 1 timme. Beror på väder.
Den minsta buren jag har är 150x70 cm stor så alla har bra med utrymme att röra sig på.

Jag hoppar 1 gång i veckan/2 gånger i månaden. Och promenader brukar jag ta med alla uton han som springer lös 2-3 gånger i veckan.

~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

Friggeshoppkaniner
1

Mina kaniner bor i sina rasthagar dygnet runt och får komma ut i sele så ofta jag kan Flört

Vincent...
0

putt

HAHAHAHAHAHA…..

[RC1393]
0

Mina kaniner är ute i rasthagar några timmar per dag beroende på väder och dvärgkaninen får gå i sele ibland, har tyvärr ingen sele till min jättekanin.

Förutom det hoppar jag dvärgkaninen ibland :)

Deras burar är 130x130cm (dvärgen) och 2x1m (jätten) så de har ju gott om utrymme att springa på där också :)

[EllenAlicia]
0

på morronen så får de sova ( tex när jag är i sklolan så sover de så nu är de deras sovstund) och så tar jag ut de efter jag ätit mat elr vid 12 och de är ute längre på sommaren än på vintern men på sommarn är de ute tills 5 elr 8 o alölt imellan så då kan vi säga såhär för det blev väldigt rörigt:

de är oftast ute: 12am-7pm :)