Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 1040 ggr
iWontBite
1

(S) Två småpojkar

Iron Infidel
Svart brokad hane
Har kallats för Loke här hemma. Väldigt go och nyfiken, men inte riktigt så påflögen som vissa utav hans syskon. Rund och fluffig.

Bronze Rebel
Madagaskar Otter hane

Har kallats för Flodhästen här hemma. Lite mer självständig än dom andra. Större än dom andra också, sedan födseln i princip. Personligen skulle jag säga att han är snyggast i kullen!

------------------------------------------------------------------------------
Födda 10 maj (Leveransklara 5 juli)
Har växt upp "fritt gående" inomhus och går på toalett. Vana vid småbarn, hundar och allmänt oljud.
Har hoppstam men oklassade föräldrar pga ovilja och inaktivitet. (Mamman gick spikrakt upp i medelsvår med en fin medeldebut, vilade under vintern och vägrade sedan att hoppa. Pappan har tävlat ungefär en gång om året i fem års tid.) Säljes gärna till någon som vill testa på hoppning, eller bara vill ha en kelkanin.
Besläktade med Skåningen, Kasper, Hampus, Toppenx2 och William, Även Paradis-ledet (från Paradisets kaniner). Jag skulle helst inte se att de användes till avel pga den fullproppade stamtavlan.

Finns i Bohuslän men transport kan förmodligen fixas till de största städerna utan några problem!

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Vincent...
1

vilka är föreldrarna? :D

HAHAHAHAHAHA…..

louise1993
1

Pralinens Flirty Apricot (mamman) och Paradisets Independent Gemini (pappan), du såg kanske pappan på trestads senaste tävling? :)

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

iWontBite
3

Just det ja!
Mamman är Pralinens Flirty Apricot "Emo", född 2009 efter Flamenco's Surf Tiger och Äppelbo's Nirvana. Hon är extremt kelsjuk och go, och när hon hoppar/hoppade så var det lagom snabbt, hindersökande och ordentliga skutt med en fin "hög" teknik. Jag tror hon missade en pinne upp till medel, och det var inte med mig. Kom precis utanför pinne på första medelstarten.

Pappan är Paradiset's Independent Gemini "Ayax", född 2007 efter Jump n' Joys Almost Famous by Egmont och Gillestugans Alexis (50%belgisk hare 50% dvärghare) Har som sagt inte tävlat mycket och med långa mellanrum men det senaste har han varit ute en del! Har hur mycket kapacilitet som helst, men hade behövt komma ut ur lättklassen nu eftersom han bara slarvar en massa där. Jättesynd för det här är en av de härligaste kaninerna jag vet.

Båda föräldrarna är typiska "hundkaniner" som är extremt sociala och följer efter dig dit du går, och allt talar för att kaninungarna kommer vara likadana. Båda väger runt 2.5 kilo.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner

[FannysTeodor]
1

Ska försöka övertala mamma…..  ;)

iWontBite
0

#4 gör det!
Kan mycket väl tänka mig att lämna ut dessa på foder till hoppare också om det skulle kännas lättare! Jag är väldigt fäst vid hela kullen så jag ser hellre att dem kommer till bra hem där ni trivs ihop än att jag "måste sälja dem nuuu" och så kanske ni inte alls kommer överens :)

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner

iWontBite
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan ju säga att Loke's öron är inte riktigt så ståndaktiga som det ser ut som på de övre bilderna ;) Ibland hänger ett, ibland står båda rakt ut…
Han är verkligen jättesöt, den där.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner

iWontBite
0

putt

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner

iWontBite
0

putt
Jag skulle kunna ta med dessa till Linköping 25/26 juli om det skulle göra det lättare för någon.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner

iWontBite
0

putt

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner

Vincent...
0

du kan ju lägga in en annons på kaninmagazinet.se